کد خبر: 94939
A

جمله سازی رسانه های اصولگرا با «جو بایدن»/ وقتی اصولگرایان تاریخ را هَم تحریف می کنند

با روشن شدن نتیجه انتخابات آمریکا، تحرکات برخی جریان‌های سیاسی که ظاهرا از این نتایج ناخشنودند، آغاز شده که نیازمند هوشیاری مقامات بلندپایه کشور است.

جمله سازی رسانه های اصولگرا با «جو بایدن»/ وقتی اصولگرایان تاریخ را هَم تحریف می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛  با روشن شدن نتیجه انتخابات آمریکا، تحرکات برخی جریان‌های سیاسی که ظاهرا از این نتایج ناخشنودند، آغاز شده که نیازمند هوشیاری مقامات بلندپایه کشور است.

این هوشیاری به ویژه از آن رو لازم است که احتمال می‌رود تحرکات آشکار در فضای رسانه‌‌ها و فضای مجازی، دنباله‌های پنهانی و تنش‌آفرین در فضای واقعی نیز داشته باشد.

نمونه این تحرکات، ارائه موضعی از جو بایدن درباره شهادت سردار سلیمانی در سایت‌های ایرانی است که متناقض با اخبار موضع‌گیری او بعد از این رویداد است و در اقدامی عجیب، دو بخش از یک بیانیه، در دو زمان سانسور شده است!

در خبر اول که دی ماه 98 و در زمان شهادت سردار سلیمانی منتشر شده، این خط که دموکراتها مخالف ترور این شهید هستند دنبال شد، اما اکنون (آبان 99) ظاهرا به نفع برخی جریانهاست که فضای مثبت ایجادشده را تخریب کنند.

(واقعیت آن است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل ایفای نقش در امنیت کشور و منطقه و شکست تروریست‌های بین‌المللی با هدایت گروه‌های نظامی و مردمی کشورهای منطقه، جایگاهی ملی و فراتر از گروه‌ها و جناح‌ها دارد و البته طبیعی است که ضربات این سردار شهید و همرزمانش به منافع آمریکا، با واکنش مقامات این کشور همراه شود. با این حال در ایالات متحده هم رویکرد ترامپ در ترور شبانه و ناجوانمردانه این سردار ایرانی وجود دارد و هم رویکردی که به رغم مخالفت با اقدامات سردار سلیمانی، این نحو ترور او را به زیان منافع آمریکا و امنیت منطقه می‌داند.)

بعد از اقدام وزارت جنگ دولت ترامپ در دی ماه سال گذشته، جو بایدن نامزد دموکراتها در انتخابات 2020، با انتقاد از ترور سردار سلیمانی، این اقدام را برخلاف منافع آمریکا دانسته و با رد بیانیه دولت آمریکا که هدف این ترور را جلوگیری از حملاتی آتی ایران دانسته بود، گفته بود: «اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.»

وی البته مدعی شده بود «هیچ آمریکایی عزادار مرگ قاسم سلیمانی نخواهد بود» و به گفته او، این شهید به خاطر آنچه بایدن «جنایات علیه نیروهای آمریکایی و هزاران بی گناه در سراسر منطقه» خوانده بود، «شایسته دادگستری است»

بایدن اقدام ترامپ را انداختن یک میله دینامیت درون انبار باروت توصیف کرده و از او خواسته بود برای مردم آمریکا توضیح دهد راهبردش را جهت حفظ امنیت نیروهای نظامی و پرسنل سفارتخانه‌ها، مردم و منافع آمریکا در داخل و خارج و شرکای منطقه و فراتر از آن و فراتر از آن توضیح دهد. چرا که به گفته او، «ما می توانیم در آستانه یک درگیری بزرگ در سراسر خاورمیانه قرار بگیریم».

این کل محتوای موضع بایدن در قبال ترور سردار سلیمانی بود، اما نکته جالب، نحوه انعکاس موضع او در رسانه‌های فارسی است.

تغییر موضع بایدن درباره سردار سلیمانی بعد از پیروزی، در سایت‌های ایرانی!

خبر اول، بعد از شهادت سردار

در خبر اول که در زمان شهادت سردار سلیمانی منتشر شده، آمده است: «جو بایدن»، یکی از رقبای انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «بیانیه دولت می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملاتی آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.»

بایدن در این بیانیه از ترامپ خواسته برای مردم آمریکا توضیح دهد راهبردش را جهت ایمن نگاه داشتن نیروها و پرسنل آمریکا در منطقه و فراتر از آن توضیح دهد.

تغییر موضع بایدن درباره سردار سلیمانی بعد از پیروزی، در سایت‌های ایرانی!

خبر دوم، هنگام پیروزی بایدن

در خبر دوم که 15 آبان ماه منتشر شده، آمده است: «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در شب شهادت سردار سلیمانی گفته بود: هیچ آمریکایی ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند. او با انتشار بیانیه‌ای سخیفانه مدعی شده بود: «هیچ آمریکایی‌ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند. او مستحق بود برای جنایاتش علیه نیروهای آمریکایی و هزاران بیگناه منطقه در برابر قانون بایستد.»

روشن است که نه ترامپ و نه بایدن به دنبال منافع مردم ایران و جمهوری اسلامی نیستند و سخنان و مواضعشان هم از منظر منافع آمریکاست، با این حال همان گونه که بزک کردن مقامات ایالات متحده و منجی ساختن از آنها خطاست، باید پرسید تحریف‌های جهت‌دار و متناقض مواضع آنها که به نظر با رویکرد سیاسی انجام ‌شده، با چه هدفی دنبال می شود؟

کارشناسانی که رقابت‎های سیاسی ایالات متحده را دنبال می‌کنند، می دانند بیانیه بایدن بیشتر برای ربودن برگه ترور سردار سلیمانی از دست ترامپ بود و در حقیقت کاری کرد تا آنچه ترامپ، به عنوان رقیبش دستاورد بزرگ شخصی خودش می دانست بی اعتبار شود.

(شناخت اختلافات و تفاوت‌ رویکردها در سمت مقابل، واکنش مناسب به هر یک از آنها و استفاده از ظرفیت‌ها در چارچوب منافع ملی، درسهایی است که سردار سلیمانی نیز در جهاد نظامی سیاسی خود آنها را مد نظر داشته و به یادگار گذاشته است.)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر