کد خبر: 95013
A

قاضی مقیسه از دادگاه انقلاب رفت/ مقیسه کیست؟

در جریان تودیع حجت الاسلام غضنفر آبادی و معارفه حجت الاسلام زرگر از عملکرد حجت الاسلام مقیسه قدردانی شد. موضوعی که نشان می داد قاضی مقیسه مدتی پیش از دادگاه انقلاب رفته است؛ از مقیسه به عنوان قاضی پرونده های امنیتی نام برده می شد ..

قاضی مقیسه از دادگاه انقلاب رفت/ مقیسه کیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در جریان تودیع حجت الاسلام غضنفر آبادی و معارفه حجت الاسلام زرگر از عملکرد حجت الاسلام مقیسه قدردانی شد. موضوعی که نشان می داد قاضی مقیسه از دادگاه انقلاب رفته است از مقیسه به عنوان قاضی پرونده های امنیتی نام برده می شد.

مهدی کشت دار مدیر عامل خبرگزاری قوه قضاییه با تایید این خبر در توییتر خود نوشته است«مقیسه از دادگاه انقلاب به دیوان عالی کشور منتقل شد» اتفاقی که ظاهراً چندی پیش رخ داده اما رسانه ای نشده است. 

حجت الاسلام محمد ناصر مُقیسه‌ای رئیس شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب تهران بود. نام وی با پرونده های انتخابات بحث بر انگیز سال ۸۸ بر سر زبان ها افتاد . قاضی مقیسه پیشتر با نام مستعار ناصریان شناخته می شد.

قاضی فعلی دیوان عالی کشور متولد سبزوار  است. از سال ۱۳۶۰ و با نام مستعار ناصریان در دادسرای انقلاب اسلامی شروع به کار کرد. او ابتدا دادیار شعبه بود و در سال ۶۴ ناظر زندان قزل‌حصار شد. بعد از بسته شدن زندان قزل‌حصار، مقیسه دادیار و ناظر زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) شد.مقیسه که سابقهٔ حضور در مناطق عملیاتی طی جنگ ایران و عراق را دارد، ۳۳ سال در دادگاه انقلاب حضور داشته و یکی از قضات با سابقه این دادگاه به حساب می رفت. 

پروندهٔ ابوالفضل قدیانی و مصطفی تاجزاده مربوط به جنبش سبز و کارگران هفت تپه در شعبهٔ ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست مقیسه رسیدگی شده بود./ دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر