کد خبر: 95052
A

طالبان: دو هلی کوپتر را سرنگون کردیم؛ ۲۱ کماندو کشته شدند

گروه طالبان روز چهارشنبه مدعی شد که دو فروند هلی‌کوپتر نظامی ارتش افغانستان را در ولایت ننگرهار ساقط کرده و در جریان این عملیات ۲۱ کماندو جان خود را از دست داده‌اند. از سوی دیگر به نوشته رسانه‌های داخلی افغانستان، وزارت دفاع این کشور تنها سقوط یک فروند هلی‌کوپتر نظامی را تایید اما تاکید کرده که این حادثه به دلیل نقص فنی صورت گرفته است.

طالبان: دو هلی کوپتر را سرنگون کردیم؛ ۲۱ کماندو کشته شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گروه طالبان روز چهارشنبه مدعی شد که دو فروند هلی‌کوپتر نظامی ارتش افغانستان را در ولایت ننگرهار ساقط کرده و در جریان این عملیات ۲۱ کماندو جان خود را از دست داده‌اند.

به ادعای طالبان این حمله در ولسوالی حصارک صورت گرفته و در نتیجه آن همچنین چند نظامی ارتش افغانستان نیز مجروح شده‌‌اند.

از سوی دیگر به نوشته رسانه‌های داخلی افغانستان، وزارت دفاع این کشور تنها سقوط یک فروند هلی‌کوپتر نظامی را تایید اما تاکید کرده که این حادثه به دلیل نقص فنی صورت گرفته است.

وزارت دفاع افغانستان همچنین در بیانیه خود کشته شدن دو نفر را در جریان این حادثه تایید کرده که به ادعای مقامات وزارت دفاع قربانیان یک خدمه پرواز و یک نفر از نیروهای ارتش بوده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع افغانستان تصریح شده که یک هلی‌کوپتر ارتش حوالی نیمه شب سه شنبه هنگام بلند شدن از زمین در ولسوالی حصارک به دلیل نقص فنی سقوط کرد.

برخی رسانه‌ها در افغانستان سقوط هلی‌‌کوپتر‌های نظامی در این کشور را اغلب به کهنگی و فرسوده بودن آنها و یا عدم مهارت خلبان‌ها نسبت داده و یادآور شده‌اند که البته تعدادی از آنها نیز هدف اصاب راکت‌ قرار گرفته‌اند.

 

در آخرین مورد از این حوادث دو فروند هلی‌کوپتر ارتش افغانستان چندی پیش در ولایت هلمند سقوط کرد که در نتیجه آن ۹ نفر از جمله چند خلبان کشته شدند.

کشته شدن دو مامور امنیتی در کابل

انفجار یک مین کنارجاد‌ه‌ای در کابل نیز دست کم دو کشته به جا گذاشته است. منابع پلیس در پایتخت افغانستان روز چهارشنبه با اعلام این خبر تصریح کردند که یک نفر نیز در این حادثه زخمی شده است.

به گزارش منابع داخلی در افغانستان انفجار حوالی ساعت هفت صبح روز چهارشنبه و بر اثر فعال شدن یک مین مغناطیسی پس از عبور یک موتور حامل ماموران امنیتی صورت گرفته است.

چهار غیرنظامی در حمله به منازل مسکونی قندهار کشته شدند

از سوی دیگر گفته شده که نیروهای طالبان در ادامه اقدامات خشونت‌آمیز اخیر خود تعداد منزل مسکونی را ولایت قندهار هدف اصابت راکت قرار دادند که در نتیجه آن چهار غیرنظامی زن جان خود را از دست دادند.

پلیس قندهار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که حمله شامگاه روز سه‌شنبه و در یکی از روستاهای ولسوالی ژیری روی داده و چندین خانه در پس اصابت راکت متحمل خسارات شده اند.

منابع پلیس در ولایت قندهار همچنین در اطلاعیه خود همچنین تاکید کرده‌اند که در جریان نبرد‌های بیست و چهار ساعت گذشته در چند ولسوالی این ولایت دست کم ۳۹ نیروی طالبان کشته و ۱۸ نفر دیگر از این نیروها زخمی شده‌اند.

طالبان که با دولت دونالد ترامپ توافقنامه صلح امضا کرده و متعهد شده بود که دست از خشونت بکشد برغم آغاز مذاکرات با نمایندگان کابل در دوحه همچنان به اقدامات خشونت‌آمیز خود به خصوص بر ضد غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

گروه طالبان همچنین پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در این انتخابات خواستار پایبندی دولت جدید به تعهد انجام شده مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر