کد خبر: 95259
A

بایدن "کینگ" را مدیر اطلاعات ملی می‌کند

پایگاه پولیتیکو گزارش داد، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا ظاهرا سناتور «آنگوس کینگ» را به عنوان مدیر اطلاعات ملی (دی‌ان‌آی) در دولتش مدنظر دارد

بایدن "کینگ" را مدیر اطلاعات ملی می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک مقام سابق ارشد در دولت ترامپ به پایگاه خبری پولیتیکو گفت، نام آنگوس کینگ، سناتور مستقل از ایالت مین با مقام‌های ارشد در تیم انتقالی جو بایدن مورد بحث قرار گرفته است.

یک منبع نزدیک به کینگ ۷۶ ساله هم گفت، او اطلاع دارد که نامش در دست بررسی است. یک مقام مطلع دیگر هم به این وب‌سایت خبری گفت که سناتور کینگ "به صورت جدی" در دست بررسی است.

سناتور کینگ در حال حاضر در کمیته‌های سرویس‌های مسلح و اطلاعات سنا مشغول به کار است و از اعضای مهم آن کمیته‌ها به شمار می‌رود. او همچنین از روسای کمیسیون فضای مجازی است که برای تدوین استراتژی‌ها برای جلوگیری از حملات سایبری "دشمنان خارجی" ایجاد شده است.

این سناتور از منتقدان اقدام دونالد ترامپ برای انتصاب جان راتکلیف، مدیر کنونی دی‌ان‌آی و ریک گرنل، سرپرست سابق دی‌ان‌آی بوده است. او همچنین از رویکرد رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران انتقاد می‌کند.  

سخنگوی سناتور کینگ در بیانیه‌ای گفت: او یک نیروی متعهد با تفکر مستقل درون جامعه اطلاعاتی است. از همه مهمتر، او از همه کسانی که خستگی‌ناپذیر و محرمانه در مناطق خطرناک برای دفاع از آمریکایی‌ها و اصول آمریکایی کار می‌کنند، قدردانی عمیق و پایدار دارد.

پایگاه پولیتیکو همچنین گزارش داد، «آوریل هینز» که اکنون تیم انتقالی امنیت ملی بایدن را رهبری می‌کند، برای این پست مدنظر است. او به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در دولت اوباما خدمت می‌کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر