کد خبر: 95264
A

شهرداری تهران: مقبره صور اسرافیل و ملک المتکلمین در حال بازسازی است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اخبار منتشر شده درخصوص تخریب مقبره ملک‌المتکلمین را شایعاتی بی‌اساس خواند.

شهرداری تهران: مقبره صور اسرافیل و ملک المتکلمین در حال بازسازی است

به گزارش دیده بان ایران؛ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اخبار منتشر شده درخصوص تخریب مقبره ملک‌المتکلمین را شایعاتی بی‌اساس خواند و تاکید کرد: بازسازی مقبره در دستورکار این سازمان قرار دارد و تاکنون اقدامات تملیکی خوبی در این خصوص انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی با تاکید بر اینکه تاکنون 3 اقدام اساسی در خصوص بازسازی و مرمت این مقبره انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مقبره، یک سرایدار به همراه خانواده‌اش بیش از 50 سال زندگی می‌کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز انجام شده بود. 
در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره افزوده شد.
او افرود: بخش زیادی از مراحل مرمت و بازسازی قبرهای موجود در مقبره ملک‌المتکلمین به پایان رسیده و مراحل نهایی در دست اقدام است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی در ادامه گفت: علاوه بر اقدامات فوق، شهرداری در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره، ساختمانی را همجوار با آن خریداری کرد و آن را به عنوان قلمرو به این مقبره تاریخی افزود.
ضرغامی با بیان اینکه اقدامات عمرانی بیمارستان لقمان هیچ‌گونه دخالتی در حریم مقبره ندارد، بیان کرد: همکاری و تعامل خوبی با مسوولان بیمارستان داریم و تاکنون چندین جلسه مشترک برگزار کرده‌ایم. حتی بیمارستان به تازگی اعلام کرده که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتوسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد. 
گفتنی است به تازگی تصاویری از فضای کارگاهی این مقبره در فضای مجازی منتشر و گفته شده که این مقبره به مخروبه تبدیل شده و در حال تخریب است.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر