کد خبر: 95265
A

نماینده مجلس: کریمی قدوسی هیچ گاه عضو جبهه پایداری نبوده است/ جبهه پایداری حزب می شود

عضو جبهه پایداری گفت: مجلس به بهترین نحو از ظرفیت های قانونی خود می‌توانست استفاده کند.

نماینده مجلس: کریمی قدوسی هیچ گاه عضو جبهه پایداری نبوده است/ جبهه پایداری حزب می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «غلامحسین رضوانی»، عضو جبهه پایداری، درباره عملکرد نمایندگان عضو این جبهه در مجلس و اینکه آیا برخی سیاسی کاری های نمایندگان موجب دلسردی موکلان آنها یعنی مردم نخواهد شد؟ گفت: ابتدا اینکه جبهه پایداری به معنای متداولش حزب یا جبهه نیست، چون ما ملتزم به قانون هستیم و از نظر قانونی باید ذیل ماده 10 احزاب برویم، اسمی هم باید انتخاب کنیم که آنها در وزارت کشور تایید کنند. کمیسیون ماده 10 احزاب به ما تعیین تکلیف کردند که باید لفظ حزب در نام باشد که هم اکنون هم حزب و هم جبهه پایداری هر دو به شکل قانونی فعالیت می کنند وگرنه ما یک مجموعه گفتمانی بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی هستیم و هر کس به هر میزانی به گفتمان انقلاب اسلامی از ما نزدیک تر باشد، پایبندتر به مرام پایداری است. 

او افزود: بنابراین به معنای متداول حزب نیستیم تشکیلات حزبی به معنای متداول نداریم اما جبهه گفتمانی هستیم و گفتمان ما، هم گفتمان انقلاب اسلامی است؛ طبیعی است که در این راستا هم کارکرد سیاسی و هم کارکرد خدماتی و غیرسیاسی داریم اما آنچه که منظور به سیاست زدگی باشد که امر مذمومی است؛ بر این باورم که سیاست زدگی برای همه احزاب و گروه ها و جریانات سیاسی امر ناخوشایندی است و در مقایسه با دیگران اعم از احزاب اصولگرا و اصلاح طلب و با دیگران که مدعی اند نه این هستند و نه آن هستند، جبهه پایداری در این زمینه که از سیاست زدگی  پرهیز داشته باشد یقینا از دیگران جلوتر است. جبهه پایداری امتحانات خوبی نیز در این زمینه پس داده، دلیل آن هم این است که مثلا در میان کاندیداها در دوران انتخابات، اعضا، افرادی را که عضو جبهه نبودند بعضا به این دلیل که تشخیصشان این بوده که اینها برای مجلس مفیدتر هستند به اعضای جبهه پایداری ترجیح دادند.

او با اشاره به عملکرد نمایندگان عضو پایداری نیز بیان کرد: در مورد مجلس باید گفت که سیاست به معنای مثبت آن از کارکردهای اساسی مجلس است، یعنی اگر کسی مدعی باشد مجلسی غیر سیاسی است دیگر آن مجلس، مجلس نیست چراکه مجلس همواره سیاسی بوده، هست و خواهد بود؛ اصولا اگر کسی مدعی شود مجلس  سیاسی نیست این خود نوعی سیاست بازی مذموم است.

رضوانی عنوان کرد: در واقع سیاست جزیی از کارکردهای اساسی مجلس است بنابراین ما هم در زمینه سیاسی و هم در زمینه سایر مسائل از جمله دفاع از مردم، پایبندی به قانون اساسی، ایفای وظیفه در قبال لوایح دولت، چه به معنای نظر مثبت یا منفی، فعال هستیم. لوایحی که از سوی دولت به مجلس آمده ما برخورد فعالی داشتیم. اعضای پایداری در مورد طرح هایی که به مجلس آمده، نقش اساسی و کلیدی داشتند مثل مواردی که در رابطه با خانواده و مقابله با سیاست های ظالمانه شیطان بزرگ مطرح شده است. 

 

عضو جبهه پایداری افزود: ما نظرات متدوالی را که به همراه سایر نمایندگان داشتیم دنبال می کنیم و خوشبختانه به عنوان یک هویت حزبی در داخل مجلس اصرار نداشتیم و نداریم. اما به هر حال هر کسی متناسب با پیشینه اش و جهت گیری های خود در مواقعی که حساس است نقش آفرینی می کند. به طور مشخص ما در زمینه استیضاح، به دلیل اینکه مخالفین جبهه پایداری همواره هر گونه برخورد این چنینی را به پایداری ها نسبت می دادند و می دهند در آنجا اعلام نظر کردیم و گفتیم، ما جزو امضاکنندگان طرح استیضاح نبودیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که عملکرد برخی افراد از جمله کریمی قدوسی و یا ذوالنوری را در مجلس چگونه ارزیابی می کنید؟ باتوجه به اینکه بسیاری بر این باورند که برخی از اقدامات آنها به سیاسی کاری و جلب توجه افکار عمومی می گذرد تا اینکه خدمتی به مردم باشد، تصریح کرد: اگرچه بنده در این دوره که وارد مجلس شدم از نزدیک افتخار آشنایی با کریمی قدوسی را پیدا کردم اما در دوره های قبل که در مجلس نبودم، در مطبوعات و رسانه ها، با علاقه بسیاری صحبتهای کریمی قدوسی را دنبال می کردم. محمد جواد کریمی قدوسی هیچ گاه در هیچ مقطعی به هیچ کس توهین نکرده است و اینهایی که به او نسبت می دهند، دروغ و کذب محض است. اگر موردی باشد ادعا کنندگان بگویند و من از آنها تشکر خواهم کرد. ضمنا کریمی قدوسی در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی حرکت می کند و بسیار دوست داشتنی است اما جزو پایداری نبوده و نیست.

او ادامه داد: آنچه که در فرمایشات رهبری بوده که تاکید کردند به کسی اهانت صورت نگیرد، افرادی که اهل دقت و رعایت بودند چه ایشان تذکر بفرمایند و چه نفرمایند به هیچ کس توهین نمی کنند چراکه در شأن مومن نیست که بخواهد، توهین کند. وقتی که رهبری می فرمایند توهین نشود توجه جلب می شود و اگر کسی غفلت دارد، بیدار و متوجه می شود. در واقع تاکیدی است بر اینکه ما براساس وظایف شرعی و قانونی مان حق اهانت به کسی به ویژه مسئولان را نداریم.

رضوانی اضافه کرد: بنابراین با این فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید بر آن که فرمایش بسیار درست و بجایی بوده و همه باید ملتزم به فرمایشات ایشان باشیم و خواهیم بود. بنده هم هیچ گاه تخطی نداشتم اما کسانی که این مطلب را بارها مطرح می کنند دو دسته هستند یک دسته افرادی هستند که به گونه ای صحبت می کنند که گویا حضرت آقا فقط به مجلس و افرادی که در مجلس هستند فرمودند توهین نکنید و این را از شمولیت و عام بودن، می اندازند. دسته دیگر بسیار صادقانه به این مسئله می پردازند که شایسته تقدیر هستند. حال باید توجه کرد فرمایشات رهبری شامل مقامات ِ دیگر قوا  هم می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: بنابراین افراد باید صادقانه، مطلقِ توهین را نفی کنند و شمولیت و عام بودن آن را مدنظر قرار دهند. نباید این گونه باشد روزی یک یا دو نفر در مجلس به یک مقام مسئول دروغگو گفتند، بعد این موضوع در فضای رسانه ای آسمان ریسمان شود و در روز دیگر، مقام دیگری به دیگران توهین می کند، مدنظر قرار نگیرد گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است. 

او عنوان کرد: مقام معظم رهبری مطلق نگفتند که فقط مجلسی ها اهانت نکنند بلکه به دیگران هم گفتند. به عنوان مثال بنده طرح استیضاح را امضا نکردم اما به استیضاح کنندگان به دیده احترام نگاه کردم چراکه حق نمایندگان مجلس است. 

غلامحسین رضوانی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مراحل ابتدایی شکل گیریِ مجلس بودیم و طبیعی است دو سه ماه صرف تشکیلات و سازماندهی می شود، عملکرد مجلس یازدهم را با توجه به شرایطی که حاکم است، مثبت و خوب ارزیابی می کنم حال اگر از بنده پرسیده شود آیا مجلس به بهترین نحو از ظرفیت های قانونی خود استفاده می کند، می گویم بهتر از این هم می توانست باشد.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر