کد خبر: 95433
A

جانشین قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب کیست؟

قاضی عموزاد که در رسانه‌ها به قاضی گالیکشی شهرت دارد جزء چهره های برتر سال ۹۷ بود.

جانشین قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب کیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از آنکه هفته گذشته قاضی محمد مقیسه، قاضی سرشناس پرونده‌های امنیتی از دادگاه انقلاب به دیوان عالی کشور منتقل شد. حرف و حدیث ها پیرامون عملکرد «قاضی عموزاد» جانشین او در رسانه ها بالا گرفت. تا جاییکه یکی از وکلای دادگستری درباره مشخصه این قاضی جوان نوشت: قاضی عموزاد درباره متهمان اعتراضات آبان ۹۸ آنقدر سختگیری داشت که به او تذکر داده شد.

اما قاضی عمو زاد کیست؟

قاضی عموزاد که در رسانه‌ها به قاضی گالیکشی شهرت دارد جزء چهره های برتر سال ۹۷ بود که خودش را اینگونه معرفی می کند: محمدرضا عموزاد خلیلی، متولد سال ۱۳۶۴ و اهل بهشهر از توابع استان مازندران از یک خانواده روحانی هستم که پدرم نیز قاضی دادگاه تجدید نظر استان مازندران است. من با توجه به اینکه پدرم نیز در کسوت قضاوت مشغول به خدمت بوده و هست، تقریباً با این حرفه آشنا بودم و وارد دستگاه قضایی شدم و از سال ۹۱ نیز در دادسرای زنجان با سمت دادیاری مشغول به کار شدم.

سال ۹۵ قاضی دادگاه کیفری ۲ شهرستان گالیکش شدم و از سال ۹۳ تا سال ۹۵ دادیار بودم، اما دادیار قرار صادر می‌کند و رای صادر نمی‌کند، در سال ۹۵ قاضی شدم و تاکنون نیز همچنان قاضی هستم و با توجه به روشی که قانونگذار در قانون جدید آورده ما از سال ۹۵ شروع به صدور آرای جایگزین حبس کردیم و در این دو سال بیش از هزار رای در زمینه مجازات جایگزین صادر کردم و در جشنواره آرای قضایی که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد در این جشنواره آرای جایگزین حبس بنده جز پنج رای برتر کشور شناخته شده است.
پس از این جشنواره رای‌های صادر شده توسط بنده بیشتر رسانه‌ای شد تا اینکه سال ۹۷ در برنامه شبکه یک به عنوان چهره مردمی معرفی شدم.

 

 

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر