کد خبر: 95645
A

جزئیات طرح مجلس برای خودروی نمایندگان/ به هر نماینده متقاضی، یک خودروی صفر ایرانی تحویل داده خواهد شد+متن طرح

به دنبال افزایش نگرانی نمایندگان مجلس یازدهم در خصوص نداشتن خودرو؛ بر اساس طرح جدید مجلس، یم خودروی صفر به نمایندگان به صورت امانی داده می شود

جزئیات طرح مجلس برای خودروی نمایندگان/ به هر نماینده متقاضی، یک خودروی صفر ایرانی تحویل داده خواهد شد+متن طرح

به گزارش دیده بان ایران؛  به تازگی طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که به موضوع تخصیص خودرو به نمایندگان مربوط می‌شود.

در این طرح که قرار است به زودی برای آن در صحن مجلس رای‌گیری شود، قید شده که به هر نماینده متقاضی، یک خودروی صفر ایرانی متعلق به مجلس به صورت امانی و صرفا جهت استفاده در طول دوره نمایندگی تعلق می‌گیرد.

همچنین با تصویب طرح مزبور، در صورت استفاده از خودروی امانی، پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل و ایاب و ذهاب به نمایندگان ممنوع است.

در صورت تصویب نهایی طرح ذکر شده، خودروی امانی در انتهای دوره نمایندگی به مجلس عودت داده می‌شود و هیئت رییسه می‌تواند آن را به فروش برساند.

متن طرح الحاق تبصره ۲ به ماده ۷۲ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص خودروی نمایندگان به شرح زیر است: 

مقدمه (دلایل توجیهی):

بسمه تعالی

موضوع تخصیص خودرو به نمایندگان مجلس، بارها در دوره‌های مختلف مجلس مسئله ساز بوده و موجبات ابهام و اعتراض مردمی و شبهه ویژه خواری را فراهم آورده و نمایندگان را نیز در فشار رسانه‌ها و مطالبات قرار داده است. از این رو به منظور تامین نیاز طبیعی نمایندگان به خودرو و در عین حال رعایت عدالت و جلوگیری از ویژه خواری، یک تبصره به ماده ۷۲ آیین نامه داخلی افزوده می‌شود.

لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

الحاق تبصره ۲ به ماده ۷۲ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص خودروی نمایندگان

تبصره فعلی ذیل ماده ۷۲ آیین نامه به عنوان تبصره 1 و متن زیر به عنوان تبصره ۲ به ماده ۷۲ آیین نامه داخلی مجلس الحاق می‌شود:

تبصره ۲- در ابتدای تشکیل هر دوره مجلس شورای اسلامی، به منظور تسهیل انجام وظایف نمایندگی، به نمایندگان با رعایت شرایط زیر خودرو تعلق می‌گیرد:

1- به هر نماینده متقاضی، یک خودروی صفر ایرانی متعلق به مجلس به صورت امانی و صرفا جهت استفاده در طول دوره نمایندگی تعلق می‌گیرد.

۲- به نمایندگانی که حوزه انتخابیه آنها بیش از دو شهرستان باشد، در صورت تقاضا یک خودروی دیگر به صورت امانی جهت استفاده در طول دوره نمایندگی تعلق می‌گیرد.

۳- در صورت استفاده از خودروی امانی، پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل و ایاب و ذهاب به نمایندگان ممنوع است.

۴- خودروی امانی در انتهای دوره نمایندگی به مجلس عودت داده می‌شود و هیئت رییسه می‌تواند آن را به فروش برساند.

۵- تخصیص خودرو به نمایندگان، پرسنل و مدیران مجلس و دست اندرکاران مرتبط با مجلس، به صورت تملک، از سوی هیئت رییسه مجلس ممنوع است.

روح اله ایزدخواه - بهروز محبی نجم آبادی - محمد تقی نقدعلی - مجید نصیرائی - سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی - احمد حسین فلاحی - سلمان اسحاقی - ابوالفضل ابوترابی - سید سلمان ذاکر - غلام رضا شریعتی اندراتی - سیدعلی یزدی خواه - محمد صالح جوکار - مهرداد ویس کرمی - بهزاد رحیمی - لطف اله سیاهکلی - جلال رشیدی کوچی - زهره سادات لاجوردی - علی اصغر عنابستانی - یعقوب رضازاده - موسی احمدی

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر