کد خبر: 95889
A

ماجرای اعطای وام ۳۰ تا ۵۰ میلیونی به سربازان چیست؟

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه از آغاز به کار باشگاه مهارت آموزی ماهرسان خبر داده و گفت به اعضای این باشگاه وام اشتغالزایی ۳۰ تا ۵۰ میلیونی داده می شود.

ماجرای اعطای وام ۳۰ تا ۵۰ میلیونی به سربازان چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهار شد: سی و سومین جلسه کمیسیون دائمی مهارت آموزی کارکنان وظیفه روز دوشنبه ۳ اذرماه با حضور نمایندگان نیروهای مسلح، وزارت کشور، سازمان فنی و حرفه‌ای، بانک انصار و شرکت نمایندگان دستگاه‌های غیر نظامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

وی افزود: از آنجا که تا پایان سال ۱۴۰۱ باید ۱۰۰ درصد سربازان آموزش تخصصی و مهارت آموزی را ببینند و ۳۰ درصد از آن‌ها به شغل برسند، سامانه ماهرسان تشکیل شده است که بانک انصار با توجه به اهمیت موضوع آن را به حالت باشگاه ماهرسان طراحی و راه اندازی کرده است.

کمالی گفت: همه سربازان منقضی خدمت از سال ۹۷ تا ۳۰ شهریور امسال می‌توانند عضو باشگاه ماهرسان شوند.

وی خاطرنشان کرد به سربازان عضو این باشگاه وام‌های ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای اشتغال، ازدواج و خرید لوازم خانه داده می‌شود.

این در حالی است که به گفته مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه از پایان آذرماه ۹۹ این سامانه به روز رسانی می‌شود و هر سربازی که ترخیص می‌شود، می‌تواند با کد ملی عضو باشگاه ماهرسان شود.

کمالی گفت: صندوق مهارت آموزی زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تأسیس می‌شود.

وی افزود همچنین مرکز نوآوری سرباز در جوار پادگان‌ها با کمک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد نخبگان فعلاً به صورت آزمایشی در تهران و سپس در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

منبع: مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر