کد خبر: 95914
A

کاترن اشتون: بایدن، اروپا را برای دوباره جمع شدن گروه ۱+۵ متقاعد کند

مسئول پیشین اتحادیه اروپا گفت: رئیس‌جمهور منتخب آمریکا باید اروپا را برای دوباره جمع شدن گروه ۱+۵ متقاعد کند.

کاترن اشتون: بایدن، اروپا را برای دوباره جمع شدن گروه ۱+۵ متقاعد کند

به گزارش دیده بان ایران؛ کاترین اشتون در مورد بازگشت جو بایدن به برجام، گفت: بایدن باید اتحادیه اروپا را برای دوباره جمع شدن گروه ۱+۵ متقاعد کرده و با رهبران تک تک این کشورها به طور خاص درباره این موضوع صحبت کند و از آنها بخواهد که وزرای خارجه خودشان را برای دیدار با وزیر خارجه جدید ایالات متحده آماده کنند و همچنین باید تصمیم بگیرد که چه کسی قرار است رهبری مذاکرات را برعهده بگیرد.

وی در ادامه افزود: برجام به یک موضوع بزرگ یعنی برنامه غنی سازی اورانیوم ایران  پرداخت و موفق هم عمل کرد و تا زمانی که رئیس جمهور ترامپ ایالات متحده را از این توافق خارج کرد، ایران تعهداتش را حفظ کرده بود. همه ما درباره دیگر موضوعاتی که باید به آنها پرداخته می شد مانند سامانه‌های موشکی بالستیک تا اقداملت ایران در منطقه، اطلاع داشتیم اما موضوع هسته‌ای مثل مانعی بود که باید از راه برداشته می‌شد قبل از اینکه ما بتوانیم به پیش برویم و بقیه موضوعات را حل کنیم.

اشتون اضافه کرد: مرحله بعد یافتن راه‌هایی به منظور اطمینان بخشی به این است که همه طرف‌ها به آن پایبند باشند و اهداف طولانی مدت برای آن متصور  شوند. بازگشت به برجام تنها با تکیه به اختیارات ریاست جمهوری به منظور حفظ آن شاید برای کوتاه مدت کارساز باشد اما همیشگی نیست. انجام این اقدامات به راحتی نیست اما ارزشش را دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر