کد خبر: 95940
A

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دهم: استعفای ملک زاده را نباید امنیتی کرد

محمحسین قربانی گفت: به عقیده‌ی من برخی بر روی این قضیه موج سواری می‌کنند. کار درستی نیست زیرا در وزارت‌خانه‌های دیگر از این اتفاق‌ها افتاده بود اما موج‌سواری نشد. این حاشیه‌سازی‌ها به نفع هیچ‌کس نیست. امروز جامعه و افکار عمومی در بحران کرونا به جامعه‌ی پزشکی اعتماد دارند و شاهد زحمات گرانقدر سربازان خط مقدم یعنی جامعه‌ی پزشکی بودند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دهم: استعفای ملک زاده را نباید امنیتی کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد حسین قربانی-نایب رئیس کمیسیون درمان و بهداشت مجلس دهم- درباره‌ی استعفای رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به انصاف نیوز گفت: اولا این اختلاف‌ها نظرها محتمل است و پیش می‌آید. در وزارت‌خانه‌های دیگر هم در نحوه‌ی مدیریت، اجرای و سیاست‌های ابلاغی این‌ اختلاف‌ها وجود دارد.

در بحران کرونا چون بیشتر توجه‌ها متوجه‌ی وزارت بهداشت است، از طرفی هم کرونا یک بیماری نوپدید است‌؛ بیشتر به این حوزه توجه می‌شود. اختلاف سلیقه‌ها در بین بزرگان یک جریان ممکن است به وجود بیاید.

به عقیده‌ی من برخی بر روی این قضیه موج سواری می‌کنند. کار درستی نیست زیرا در وزارت‌خانه‌های دیگر از این اتفاق‌ها افتاده بود اما موج‌سواری نشد. این حاشیه‌سازی‌ها به نفع هیچ‌کس نیست. امروز جامعه و افکار عمومی در بحران کرونا به جامعه‌ی پزشکی اعتماد دارند و شاهد زحمات گرانقدر سربازان خط مقدم یعنی جامعه‌ی پزشکی بودند.

او ادامه داد: جامعه‌ی پزشکی هم بسیار خوش درخشید. در امر مدیریتی ممکن است یک اختلاف سلیقه‌هایی پیش بیاید و وزیر هم اختیاراتی برای خودش دارد و این طبق قانون است. حالا اگر به یک دلیلی هم اختلافی بود، همین هم باید به فال نیک گرفت. همین کسانی که امروز اختلاف نظر دارند، مطمئن هستم در مسئله‌ی مدیریت بهتر، جامع‌تر و کامل‌تر بحران کرونا اتفاق نظر دارند.

قربانی تصریح کرد: اینکه این استعفا را امنیتی کردند، اصلا قبول ندارم. این مسئله صرفا یک اختلاف سلیقه است. حالا برخی از داخل و خارج می‌خواهند موج سواری کنند، اصلا درست نیست. این بحران را باید به جنگ تعبیر کرد، یکبار جنگ اقتصادی و یکبار جنگ با ویروس منحوس کرونا است. و امروز کل دنیا را درگیر کرده است. از همین اختلاف‌نظرها در بسیاری از کشورهای توسعه یافته هم دیده می‌شود.
در جنگ هم ممکن است، یک اختلاف نظری میان فرمانده‌ها به وجود بیاید. من ۵۷ ماه در جنگ بودم و از این مسائل به کرات می‌دیدیم.

این‌ نماینده‌ی سابق مجلس درباره‌ی اینکه چرا این استعفا امنیتی شده است، گفت: ممکن است گویندگان با نگاه متفاوتی این حرف‌ها را بزنند. رسانه‌ها باید آنها را در مسیر صحیح رفتارها قرار دهند.

منبع: انصاف نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر