کد خبر: 96190
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به سمت تنش با ایران سوق دهد/ نمایندگان مجلس به راحتی از این ترور نمی گذرند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اسرائیلی‌ها در تلاش هستند آمریکا را به سمت تنش با جمهوری اسلامی ایران سوق دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی: اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به سمت تنش با ایران سوق دهد/ نمایندگان مجلس به راحتی از این ترور نمی گذرند

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس درباره رابطه تحرکات اخیر آمریکا و اسرائیل در منطقه و ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان دکتر محسن فخری زاده، گفت:حادثه تلخ ترور دکتر فخری‌زاده که منجر به شهادت ایشان شد دارای مولفه‌های متعددی است که باید حتما به طور جد مورد پیگرد و پیگیری قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با تاکید بر اینکه  متهم ردیف اول اقدام جنایت‌کارانه ترور شهید فخری زاده رژیم آمریکا و رژیم  صهیونیستی هستند، عنوان کرد: ایالات متحده و اسرائیل در رأس این اقدام قرار دارند و مزدوران‌ و پیاده‌ نظام‌هایشان در منطقه به دستورات آنها عمل می‌کنند.

وی با اشاره به این که به راحتی نباید از ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان گذشت، بیان کرد:دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید سرنخ‌ها را به دقت بررسی و عوامل این اقدام را شناسایی کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمران ترور دکتر فخری‌زاده دو دسته هستند عوامل تصمیم گیرنده و عوامل مباشر و اجرا کننده که طبیعتا گروه دوم شناسایی می‌شوند و به سزای اعمال‌شان می‌رسند. اما در خصوص عوامل تصمیم‌گیرنده باید یک اقدام متقابل داشته باشیم و یک پاسخ قاطع به این اقدام جنایتکارانه که دشمن در خاک ما مرتکب شده است بدهیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که اسرائیل در روزهای آخر دولت ترامپ ظاهراً قصد دارد باعث ایجاد تنش در منطقه شود و به برخی از چالش‌ها دامن بزند، گفت: بحث تغییرات در آمریکا و اینکه اسرائیل در این فضا قصد تنش دارد، فرض درستی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسرائیل در طی سالیان متمادی  مخصوصا در دوره رئیس جمهور فعلی آمریکا مجموع اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است یکی از آن اقدامات در بخش هسته ای برجام بود، این کشور  و شخص نتانیاهو آمریکایی ها را تحت فشار قرار دادند که از برجام خارج شود.

وی ادامه داد: اسرائیل منافع‌اش را در خروج آمریکا از برجام می‌دید که البته این حماقت آنها بود و در نهایت این به ضررشان تمام شد، چرا که جمهوری اسلامی ایران با دیدن بدعهدی ایالات متحده به وضعیت قبل از برجام برخواهد گشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در راستای اقدامات صورت گرفته کمیسیون امنیت ملی هم «طرح راهبردی برای مقابله با تحریمها را برای اقدام متقابل در دستور کار خود قرار داد که به زودی در صحن مجلس تصویب می‌شود.

وی با بیان این‌که اسرائیلی‌ها مدتهاست دنبال ماجرا جویی‌هایی هستند در حالی که این کار به ضرر خودش است، گفت: رژیم صهیونیستی چندین بار اقدامات مذبوحانه علیه کشورمان انجام داد و کشور ما در مقابلش صبر پیشه کرد اما این بدان معنی نیست که ما غافل هستیم و پاسخی نخواهیم داد.

گلرو خاطر نشان کرد:  اسرائیلی‌ها در تلاش هستند با اتحاد نا میمونی که با عربستان سعودی و امارات متحده عربی ایجاد کردند آمریکا را به سمت تنش با جمهوری اسلامی ایران سوق دهند.

وی در پایان گفت:در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح اقدام متقابل و پاسخ به جنایتهای تروریستی آمریکا و اسرائیل را خواهیم داشت و هر کسی که فرمان این اقدام تروریستی را صادر کرده است باید پاسخ بدهد و مچازات شود و ما در مجلس شورای اسلامی به راحتی از این حادثه نمی‌گذریم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر