کد خبر: 96477
A

نماینده مجلس: قرارداد «FATF» را بیرون از مجلس امضا کردند/ ما قسم خورده‌ایم حریم اسلام باشیم

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مجلس به دنبال بازگشت به هویت خود است، ضمن این که شان و اقتدار مجلس در این است که دیگران در پشت درهای بسته برای مجلس تصمیم نگیرند.

نماینده مجلس:  قرارداد «FATF» را بیرون از مجلس امضا کردند/ ما قسم خورده‌ایم حریم اسلام باشیم

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ آذر ماه ۹۹) مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در اخطار قانون اساسی گفت: اخطار قانون اساسی من در ارتباط با  ۳، ۵۸ و ۶۷ قانون اساس است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که در اصل ۳ بحث طرد کامل استعمار را بیان کرده است، همچنین در اصل ۵۸ هم در مورد اعمال قوه مقننه است که فقط و فقط توسط مجلس صورت می‌گیرد. ضمن این که اصل ۶۷ هم به قسم نامه نمایندگان مجلس اشاره کرده است که مقام معظم رهبری در ابتدای مجلس یازدهم بر روی این قسم‌نامه تأکید کردند که ما قسم خورده‌ایم حریم اسلام باشیم و نگاهبان دستاوردهای جمهوری اسلامی باشیم.بر اساس اصول برشمرده آیا برخی از مفاد قراردادهای ثابت برای ما مشکل ایجاد نکرده است. ‌آیا این موضوع مغایر اصل بند ۳ قانون اساسی نیست.

وی با بیان این که  مشاهده کردیم که عده‌ای بیرون از مجلس بدون آنکه مجلس مصوب کند قرارداد «FATF» را امضا کردند، پالرمو را هم در ابتدا وعده داده و سپس به مجلس آرودند،همچنین قراردادهای نفتی را هم چنین اقدامی کردند بعد که صداها درآمد دو مصوبه هم به مجلس آوردند. امروز مجلس به میدان آمده و دیگر نمی‌خواهد در حاشیه باشد و عده‌ای بروند و ده‌ها الزام FATF را اجرا کنند و بعد از آنکه مجلس متوجه شود دو الزام آن را به مجلس بیاورند.

نماینده مردم محلات با بیان این که  امروز مجلس به دنبال بازگشت به هویت خود است، ضمن این که شان و اقتدار مجلس در این است که دیگران در پشت درهای بسته برای مجلس تصمیم نگیرند، تاکید کرد:« اینستکس»و « SPV» به مجلس آورده نشد و ملت را دو سال اسیر اینستکس کردند، این در حالی است که مجلس در این قضیه هیچ کجا نبود.

وی گفت: امروز از شان مجلس دفاع کنیم. این در حالی است که در برجام خود مجلس اقدام متقابل را مصوب کرد؛ مگر چند گزارش در این باره در مجلس قرائت نشد که نقد شده است، این در حالی است که وقتی ما قانونی را در مجلس مصوب کرده‌ایم چرا دولت آن را اجرا نکرده است و به نظر می‌رسد که ضعف مجلس دلیل اصلی آن است.مجلس یازدهم مجلسی نیست که از خود ضف نشان دهد ؛ چراکه این مجلس انقلابی است و به دنبال هویت اصلی مجلس است.شان مجلس آن است که اقدام متقابل به موقع و بجا انجام دهیم، ضمن این که سمت نمایندگی قائم به شخص است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر