کد خبر: 96493
A

المانیتورخبر داد؛ تماس‌های محرمانه اسرائیل و ترکیه برای بهبود روابط

وبگاه «المانیتور» نوشت که «هاکان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه گفت‌وگوهایی را با مسئولان اسرائیلی انجام داده است. به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، در این گزارش آمده است که دولت ترکیه از مواضع «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در قبال دولت اردوغان به ویژه در موضوع تحریم‌ها احساس نگرانی می‌کند. یک منبع اطلاعاتی در این باره گفت: «محاسبات ترکیه این است که داشتن روابط حسنه با اسرائیل با وجود دولت بایدن، امتیازی برای آن‌ها خواهد بود».

المانیتورخبر داد؛ تماس‌های محرمانه اسرائیل  و ترکیه برای بهبود روابط

 رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تماس‌های محرمانه‌ای با رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط دوجانبه برقرار کرده است.

تنش بین روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی از زمان حمله کماندوهای این رژیم به کشتی مرمره در ماه می ۲۰۱۰، آغاز شد و پس از حمله این رژیم به نوار غزه این تنش تشدید شد. ترکیه پس از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی در ماه می ۲۰۱۸، سفیر رژیم صهیونیستی را از آنکارا اخراج کرد.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» از تماس‌های محرمانه آنکارا و تل‌آویو برای بهبود روابط دوجانبه خبر داد و نوشت که این تماس‌ها به ابتکار ترکیه آغاز شده است.

این روزنامه به نقل از گزارش وبگاه «المانیتور» نوشت که «هاکان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه گفت‌وگوهایی را با مسئولان اسرائیلی انجام داده است.

برخی منابع گفتند که فیدان تا‌کنون حداقل یک نشست با مسئولان اسرائیلی برگزار کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، در این گزارش آمده است که دولت ترکیه از مواضع «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در قبال دولت اردوغان به ویژه در موضوع تحریم‌ها احساس نگرانی می‌کند.

یک منبع اطلاعاتی در این باره گفت: «محاسبات ترکیه این است که داشتن روابط حسنه با اسرائیل با وجود دولت بایدن، امتیازی برای آن‌ها خواهد بود».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر