کد خبر: 96597
A

عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ چقدر است ؟

عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ چقدر است ؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ عوارض خروج برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان در سال آینده خواهد بود. بر این اساس عوارض خروج زائرین حج تمتع و حج عمره برابر با ۱۳۲ هزار تومان تعیین شده است.

خروج زائران عتبات عالیات زائران اربعین مطابق تاریخ تعیین شده در این قانون که از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف است، اما در سایر ایام سال عوارض خروج هوایی زائران عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان عوارض خروج زمینی و دریایی آن‌ها برابر با ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و در صورت تصویب مجلس ارقام تعیین شده برای خروج هر نفر از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر‌های سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش برای زائران حج تمتع و عمره نیز برای سفر‌های دوم به بعد در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب عوارض خروج از کشور برای سفر دوم ۳۹۶ هزارتومان و برای سفر‌های سوم و بیشتر از آن ۵۲۸ هزارتومان تعیین شده است.

پیش‌بینی شده است مبلغ ۸۰۰،۰۰۰ ریال برابر با ۸۰ هزار تومان از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر