کد خبر: 96647
A

آقایان نماینده که ادعای انقلابی بودن دارند به داد مردم خوزستان برسند

فرماندار پیشین شهرستان حمیدیه گفت: تردد مردم و خروج افراد از منازل‌ و انتقال خودروها به بیرون از منزل در اهواز، عملا ناممکن شده و دسترسی به بازار و تهیه مایحتاج نیز به معضل جدی برای اهالی مناطق این شهرستان بدل شده است. اهالی مناطق شیخ بهایی جنوبی، خیابان انقلاب، حدفاصل شیخ بها تا فلکه سه راه خرمشهر، منازل سازمانی در کمپلو شمالی و کوی علوی، عملا در محاصره آب قرار گرفته‌اند.

آقایان نماینده که ادعای انقلابی بودن دارند به داد مردم خوزستان برسند

به گزارش دیده بان ایران؛ عاشور سواری‌پور، فرماندار پیشین شهرستان حمیدیه استان خوزستان و عضو سابق شورای کلانشهر اهواز به در خصوص آبگرفتگی های این استان و مشکلات آن در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: کلانشهر اهواز به لحاظ گستردگی و مسطح بودن آن، معمولا در شرایط بارندگی، همواره درگیر این مشکلات آبگرفتگی بوده و مضاف بر این، همچنان با مشکل عدم استاندارد بودن سیستم فاضلاب دست و پنجه نرم می‌کند. 

علاوه بر این، نقاط حاشیه‌ای شهر نیز در حوزه سیستم فاضلاب، فاقد امکانات لازم بوده و اقدامات زیربنایی هنوز برای آن صورت نگرفته است. این مشکل آب و فاضلاب در اهواز، بسیار پیچیده و گسترده بوده و توجه جدی از سوی اداره آب و فاضلاب صورت نمی‌گیرد. 

هر زمان هم که میزان بارندگی در این شهرستان به بالای 50 میلیمتر برسد، متاسفانه حجم وسیعی از مناطق شهر دچار آبگرفتنی شدید می‌شود. حوزه عمرانی استانداری که متولی این امر بوده باید به صورت زیربنایی به آن رسیدگی کرده و برای رفع مشکل به صورت ریشه‌ای اقدام کند. متاسفانه این اقدام همچنان صورت نمی‌گیرد و در طول سالیان اخیر، ما همواره با این مشکل روبرو هستیم. 

به عنوان نمونه، اگر نگاهی به وضعیت مناطقی، نظیر کوی علوی، کمپلو، حدفاصل شیخ بها تا سه راه خرمشهر، کمپلو شمالی (منازل سازمانی)، خیابان شیخ بهایی جنوبی و مناطق دیگری از کلانشهر اهواز، امروز به شدت درگیر آبگرفتگی بوده و امکان تردد در این مناطق عملا سخت و گاها، بدون وسیله غیرممکن است. الان بیشتر مناطق غرب اهواز درگیر آبگرفتگی شدید هستند. 

در سوی دیگر، شهرستان کارون که سابقا زیرمجموعه اهواز بوده و در دولت احمدی‌نژاد به صورت غیرکارشناسی جدا شده و فاقد تمامی زیرساخت‌های یک شهرستان است. کما اینکه در سال 97 نیز شاهد به زیر آب رفتن چندین خانه در چند خیابان این شهرستان بودیم که حتی، دبیرشورایعالی امنیت ملی نیز، مجبور به بازدید از منطقه شد. 

الان هم این اتفاق را در منطقه شهید محسن کوت عبدالله، درویشیه کوت عبدالله، قلعه چنعان و برخی مناطق دیگر این شهرستان شاهد هستیم و وضعیت بحرانی در این مناطق، متاسفانه حاکم شده است. 

در دیگر شهرستان استان خوزستان، یعنی حمیدیه نیز به جهت واقع شدن آن بر روی ارتفاع، بجز حمیدیه سفلی که در پستی قرار گرفته، وضعیت مناسب‌تری را شاهد هستیم. اما همین منطقه از شهرستان هم، همواره درگیر آبگرفتگی و سیل بوده و در معرض آسیب است. از سوی دیگر نیز در شهرستان ملاثانی یا باوی نیز، بجز منطقه شیبان، وضعیت مناسبی را شاهد هستیم. 

تردد مردم و خروج افراد از منازل‌ و انتقال خودروها به بیرون از منزل در اهواز، عملا ناممکن شده و دسترسی به بازار و تهیه مایحتاج نیز به معضل جدی برای اهالی مناطق این شهرستان بدل شده است. اهالی مناطق شیخ بهایی جنوبی، خیابان انقلاب، حدفاصل شیخ بها تا فلکه سه راه خرمشهر، منازل سازمانی در کمپلو شمالی و کوی علوی، عملا در محاصره آب قرار گرفته‌اند. 

با این همه، دستگاه‌های متولی به مانند اداره آبفا و شهرداری، شروع به تخلیه آبگرفتگی کرده‌اند که این مسئله در منطقه شرق اهواز بهتر صورت گرفته و در مناطق غربی به دلیل حاشیه‌ای بودن این منطقه و مشکلات زیرساختی با کندی صورت می‌گیرد. 

نارضایتی عمومی در کلانشهر اهواز بالا رفته و با بروز چنین مشکلات و اتفاقاتی نیز به آن دامن زده می‌شود. دیگر مردم، خسته شده‌اند و شانیت و منزلت مردم خوزستان، این نیست که امروز با گذشت سالیان زیادی از پایان جنگ 8 ساله، همچنان شاهد بروز این مشکلات فرساینده و کهنه باشند. 

استاندار به عنوان مقام عالی دولت در استان بارها عنوان کرده که ما برای حل مشکلات فاضلاب منطقه با کمبود اعتبارات مواجه هستیم. خب! چه کسی باید این اعتبارات را جذب کرده و برای تخصیص اعتبار بیشتر در استان تلاش کند؟ چه کسی باید با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کند؟ 

آقایان نماینده که ادعای انقلابی بودن داشته و مدام شعار سر می‌دهند به داد این مردم رسیده و اعتبارات ویژه برای استان بگیرند. خواسته مردم خوزستان و اهواز این است که آقایان به تکالیف اجتماعی خود عمل کرده و برای تخصیص بودجه بیشتر به این منطقه به صورت جدی و در عمل، اقدام کنند.

منبع: امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر