کد خبر: 96668
A

زهرا شجاعی: اگر مردم خود را صاحب انقلاب و نظام ندانند، هیچ برنامه‌ای به مقصد نخواهد رسید

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان اینکه اگر مردم حامی و پشتیبان نظام نباشند و‌ خودشان را صاحب انقلاب و نظام ندانند هیچ هدف و برنامه‌ای به مقصد نخواهد رسید، گفت: تحریم شرایط را برای مردم سخت کرده است.

زهرا شجاعی: اگر مردم خود را صاحب انقلاب و نظام ندانند، هیچ برنامه‌ای به مقصد نخواهد رسید

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا شجاعی در خصوص آخرین فعالیت‌های مجمع زنان اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اظهار کرد: جلسات شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب در شرایط فعلی به صورت مجازی برگزار می‌شود. در جلسات اخیر، مسأله کرونا به عنوان یک پدیده اپیدمی که تأثیر زیادی بر روابط انسانی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی افراد داشته، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این خصوص با تأکید بر نقش زنان در مهار کرونا و تأثیر کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، مسائل خانوادگی و خشونت علیه زنان گزارشی تهیه شد.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با اشاره به بررسی انتخابات ریاست جمهوری در این تشکل اصلاح طلب اظهار کرد: این مسأله در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم مورد بحث قرار گرفته و از آنجایی که مجمع زنان هم یکی از احزاب عضو شورای هماهنگی است، درصدد هستیم همواره با هماهنگی، انسجام و وحدت رویه در مورد مسائل سیاست داخلی فعال باشیم.

وی در مورد حضور یک کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه در این خصوص هیچ منعی وجود ندارد، بیان کرد: در مورد اظهارات آقای کدخدایی درباره حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری باید گفت که نیازی به اجازه و لطف ایشان برای حضور زنان نبود چرا که این کار در سال‌های گذشته انجام می‌شد و ما در این مرحله منعی نداشتیم و نمونه بارز آن هم مرحوم خانم طالقانی بودند که در مرحله ثبت نام برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های متمادی شرکت کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مسأله‌ای که مطرح می‌شود این است که آیا طرح این موضوع به منظور ارائه تفسیر واقعی و جدیدی از کلمه رجال در قانون اساسی است یا اینکه ابزاری است برای جلب مشارکت عمومی جامعه و جلب مشارکت زنان؟  

شجاعی با تاکید بر اینکه تاکنون تفسیر روشن و دقیقی از کلمه رجل ارائه نشده است، گفت: علیرغم اینکه شورای نگهبان موظف است که سیاست‌های انتخاباتی و شاخص‌های رجل سیاسی و مذهبی را ارائه کند اما متأسفانه این کار انجام نشده است. در مجموع به نظر می‌رسد که هیچ تجدید نظری در مواضع و دیدگاه‌های شورای نگهبان رخ نداده است اما ما هنوز هم منتظر هستیم و امیدواریم که این تغییر صورت بگیرد.

وی انتخابات آینده را یکی از حساس‌ترین، مهمترین و سرنوشت‌ساز ترین انتخابات‌های ریاست جمهوری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: شرایط تحریم و مسأله برجام شرایط را برای مردم بسیار سخت کرده و اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد باعث کاهش اعتماد مردم و افزایش ناامیدی آنها و کاهش سرمایه اجتماعی شده است. همچنین فشارهای اقتصادی موجود و از بین رفتن برخی کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای خرد و اشتغال‌های خانگی و آزاد باعث شده است که مردم در مضیقه سخت اقتصادی قرار بگیرند.

شجاعی ادامه داد: بر همین اساس به نظر می‌رسد که میزان مشارکت مردم در انتخابات آینده بالا نباشد چنانچه انتخابات مجلس یازدهم هم این مسأله را نشان داد که درصد مشارکت مردم بسیار پایین بود و این موضوع باید زنگ خطری برای مسئولان و دلسوزان نظام باشد. اگر مردم حامی و پشتیبان نظام نباشند و‌ خودشان را صاحب انقلاب و نظام ندانند هیچ هدف و برنامه‌ای به مقصد نخواهد رسید.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مصادیق و چهره‌های مطرح برای کاندیداتوری نیز گفت: انتخاب مصادیق و کاندیدا مراحل آخر است و فعلاً بحث کاندیداتوری در فرآیند این جریان مهم نیست چرا که ما هنوز در اصل قضیه مشکل داریم و بنا را بر این گذاشتیم تا در خصوص مصادیق فعلاً صحبت نکنیم اما در عین حال معتقدیم که ما زنان توانمند دارای سابقه سیاسی با سبقه مذهبی یعنی به عنوان رجل سیاسی و رجل مذهبی در جامعه داریم که نظام را از وجودشان بهرمند کنیم اما در خصوص مصادیق بنا داریم صحبت نکنیم چون مرحله پایانی و مرحله مناقشه برانگیزی است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر