کد خبر: 96738
A

اسرائیل چرا به ترور «فخری زاده» اعتراف کرد؟/ عوامل ترور دانشمند هسته ای از کشور خارج شدند؟

سخنان کوهی در حالی مطرح می شود که دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم خاکسپاری محسن فخری زاده در امامزاده صالح (ع) تجریش به خبرنگار شبکه خبر گفته بود که "می دانستیم شهید فخری زاده در آبسرد دماوند ترور می شود!"

اسرائیل چرا به ترور «فخری زاده» اعتراف کرد؟/ عوامل ترور دانشمند هسته ای از کشور خارج شدند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ با گذشته یک هفته از ترور شهید «محسن فخری زاده» وزیر اطلاعات اسرائیل به ترور شهید فخری زاده اذعان کرد.

ایلی کوهن، که پیشتر از ترور فخری زاده اظهار بی اطلاعی کرده بود در سخنانی به نقش این رژیم در ترور شهید فخری زاده اعتراف کرد و مدعی شد:"ما فخری زاده را شناسایی کردیم و او را تحت تعقیب قرار دادیم و متوجه شدیم او در پروژه‌ای فعالیت می‌کند که خاورمیانه و تمامی جهان را به خطر می‌اندازد."

سخنان کوهی در حالی مطرح می شود که دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم خاکسپاری محسن فخری زاده در امامزاده صالح (ع) تجریش به خبرنگار شبکه خبر گفته بود که "می دانستیم شهید فخری زاده در آبسرد دماوند ترور می شود!

این اظهارات شمخانی با فاصله کمی با واکنش برخی شخصیت های سیاسی کشور مواجه شد تا جاییکه منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در انتقادی تند خطاب به شمخانی گفت: اگر نمی توانید کار کنید، استعفا دهید. شما می دانستید شهید فخری زاده می خواهد به آبسرد برود و کاری نکردید؟

همچنین  آیت‌الله سید‌حسین موسوی‌تبریزی دادستان کل اول انقلاب خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب گفت: اگر این ترور را پیش بینی می کردید چرا جلوی آنرا نگرفتید؟

با این حال به نظر می رسد تاخیر هفت روزه اسرائیل در اقرار به ترور محسن فخری زاده برای خروج عواملی احتمالی این ترور از کشور باشد. مسئله ای که نیروهای امنیتی کشور باید صراحتاً درباره آن توضیحاتی را به مردم ارائه دهند.

 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر