کد خبر: 96791
A

خبرگزاری اصولگرا: مردم را نترسانید، محسن رضایی، قالیباف، سردار محمد نظامی نیستند!

رسانه وابسته به بودجه دانشجویان دانشگاه آزاد نوشت:در لیستی که ارائه می‌شود نام افرادی همچون محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، سعید محمد، پرویز فتاح و ... به چشم می‌خورد. غافل از اینکه اکثریت این چهره‌ها از کسوت نظامی‌گری خارج‌شده و بیش از آنکه به‌عنوان چهره‌های نظامی مشهور باشند، کنشگرانی مطرح و رجل سیاسی به شمار می‌آیند. از باب مثال، رئیس مجلس حدود دو دهه از مسئولیت‌های نظامی فاصله گرفته و جامعه او را به‌عنوان یک چهره سیاسی می‌شناسد.

خبرگزاری اصولگرا: مردم را نترسانید، محسن رضایی، قالیباف، سردار محمد نظامی نیستند!

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری اصولگرای انا وابسته به دانشگاه آزاد و علی اکبرولایتی با انتقاد از اصلاح طلبان درباره احتمال روی کارآمدن یک رئیس جمهور نظامی نوشت: 

طرح موضوع ریاست جمهوری فردی نظامی با این هدف از سوی جبهه اصلاحات تعقیب می‌شود که به افکار عمومی القا کنند در صورت روی کار آمدن چهره‌ای با چنین مشخصات، دیپلماسی در سیاست خارجی کمرنگ شده و سایه جنگ دوباره بر سر کشور گسترده می‌شود؛ کما اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به‌احتمال‌زیاد چنین تبعاتی دارد! افزون بر این، ترساندن جامعه از تحدید آزادی‌های اجتماعی – سیاسی و امنیتی شدن فضای کشور چاشنی چنین رویکردی است.

در لیستی که ارائه می‌شود نام افرادی همچون محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، سعید محمد، پرویز فتاح و ... به چشم می‌خورد. غافل از اینکه اکثریت این چهره‌ها از کسوت نظامی‌گری خارج‌شده و بیش از آنکه به‌عنوان چهره‌های نظامی مشهور باشند، کنشگرانی مطرح و رجل سیاسی به شمار می‌آیند. از باب مثال، رئیس مجلس حدود دو دهه از مسئولیت‌های نظامی فاصله گرفته و جامعه او را به‌عنوان یک چهره سیاسی می‌شناسد. مدیرانی ازاین‌دست، مدت‌هاست که در مناصب برجسته، تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مهم کشور نقش داشته‌اند و در دستگاه‌های تقنینی و اجرایی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

این خبرگزاری نوشت: وارونه‌نمایی و رقیب‌هراسی اصلاح‌طلبان از ورود شخصیت‌های لشکری به سیاست، از منظر قانونی اقدامی ناپسند و موجب به محاق رفتن مردم‌سالاری و نضج گرفتن اقتدارگرایی می‌شود. شرکت نظامیان در انتخابات اگر با حفظ سمت باشد و قوه مجریه را ذیل دستگاه نظامی خود تعریف کنند قطعاً مذموم است، حال آنکه نه بناست دولت کودتا شکل بگیرد و نه در فضای حاکمیت ولایت‌فقیه، اجازه‌ای برای رشد انحصارطلبی‌هایی ازاین‌دست داده می‌شود.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر