کد خبر: 96867
A

بنیاد شهید قاسم سلیمانی سال ۹۹ چقدر بودجه گرفته بود؟

با توجه به تکذیبیه رئیس بنیاد شهید سلیمانی دولت با توجه به اختیاراتی که برای خودش قائل است اقدام به اختصاص این ردیف بودجه برای نکوداشت شهید سلیمانی در نظر گرفته است کما اینکه دولت حسن روحانی در سال جاری هم مبلغ 10 میلیارد تومان را برای این بنیاد در نظر گرفته بود. با این حال مشخص نیست با توجه به تحقق نیافتن یک سوم درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال 99 و کسری موجود چگونه است که همین بودجه محقق نشده را برای ساال آینده 250 درصد افزایش داده است اما آنچه که می توان به آن اذعان داشت سردرگمی تیم اقتصادی دولتی است که در مدت باقی مانده از دوران کاری اش باری به هرجهت اقدام به بودجه نویسی کرده است.

بنیاد شهید قاسم سلیمانی سال ۹۹ چقدر بودجه گرفته بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ با بالا گرفتن انتقاد ها نسبت به اختصاص بودجه به بنیاد شهید قاسمسلمیانی روز گذشته، زینب سلیمانی با اشاره به این نکته که تقاضایی از جانب خانواده شهید و بنیاد مکتب حاج قاسم برای اختصاص ردیف بودجه صورت نگرفته بود گفت: "اینجانب به نمایندگی از سوی خانواده شهید سلیمانی ضمن تشکر از دغدغه مسوولان محترم اجرایی و دست اندرکاران تنظیم بودجه، به اطلاع میرسانم اقدام شایسته در این زمینه، حذف عنوان بنیاد از ردیف بودجه ۱۴۰۰ و اختصاص این بودجه ها به حل مشکلات مردم و ترویج مکتب حاج قاسم است که سلوک آن شهید عزیز نیز همین مرام بوده است."

روزنامه جمهوری اسلامی هم روز گذشته با انتقاد نسبت به اختصاص ردیف بودجه به این بنیاد نوشته بود:  منابع خبری غیررسمی اعلام کرده‌اند دولت در لایحه بودجه سال 1400 کل کشور برای بنیادی به نام «بنیاد فرهنگی شهید قاسم سلیمانی» 8/5 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته و مدیریت آن هم با دختر شهید سلیمانی است. این خبر از روز پنجشنبه در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است و هنوز تکذیب نشده. با توجه به اینکه چنین کاری بهیچوجه به صلاح خانواده شهید سردار سلیمانی نیست و روحیه خود آن شهید عزیز نیز با این قبیل امور سازگاری نداشت، این انتظار وجود دارد که این خبر هرچه زودتر تکذیب شود.

به نظر می رسد با توجه به تکذیبیه رئیس بنیاد شهید سلیمانی دولت با توجه به اختیاراتی که برای خودش قائل است اقدام به اختصاص این ردیف بودجه برای نکوداشت شهید سلیمانی در نظر گرفته است کما اینکه دولت حسن روحانی در سال جاری هم مبلغ 10 میلیارد تومان را برای این بنیاد در نظر گرفته بود.

با این حال مشخص نیست با توجه به تحقق نیافتن یک سوم درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال 99 و کسری موجود چگونه است که همین بودجه محقق نشده را برای ساال آینده 250 درصد افزایش داده است اما آنچه که می توان به آن اذعان داشت سردرگمی تیم اقتصادی دولتی است که در مدت باقی مانده از دوران کاری اش باری به هرجهت اقدام به بودجه نویسی کرده است.

منبع: دیده بان ایران

 

 

photo_2020-12-02_19-13-54

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر