کد خبر: 96910
A

ناصر هادیان استاد دانشگاه: ما می توانیم درباره اسرائیل، با آمریکا به یک فرمول برسیم

ناصر هادیان استاد یار روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: درباره عراق و افغانستان هم منافع ما با امریکا تضارب چندانی ندارد. تفاوت اصلی ما با امریکا در اسراییل، سوریه و لبنان است.

ناصر هادیان  استاد دانشگاه: ما می توانیم درباره اسرائیل، با آمریکا به یک فرمول برسیم

به گزارش دیده بان ایران؛ «ناصر هادیان»  استادیار روابط بین الملل دانشگاه تهران در مصاحبه ای گفت: «جو بایدن یک فرصت است و ما نباید از این فرصت فقط برای حل و فصل برجام استفاده کنیم... می‌توان گفت که حضور جو بایدن در کاخ سفید می‌تواند مقداری به نفع ما در منطقه هم باشد. سیاست‌های امریکا در منطقه احتمالا تا حدودی به نفع ما متعادل خواهد شد...ما می‌توانیم از این فرصت برای حل مساله با عربستان هم استفاده کنیم».

هادیان در ادامه گفت: «درباره عراق و افغانستان هم منافع ما با امریکا تضارب چندانی ندارد. تفاوت اصلی ما با امریکا در اسراییل، سوریه و لبنان است. در این پرونده‌ها هم می‌توانیم به فرمول‌هایی برسیم... من معتقدم که امروز وقت نقد کردن مقاومت و انقلاب است. بالاخره مقاومت ما هزینه‌ساز اما افتخارآمیز بوده و برای ما امکاناتی را ایجاد کرده است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد:«به نظر من بازگشت سریع، کامل و تمیز (با حسن‌نیت) به برجام بهترین راهکار است. امروز نفع برخی گروه‌هایی که من اسم آنها را (بازی به‌هم‌زن) spoiler گذاشته‌ام این است که برجام احیا نشود. این گروه‌ها در تهران، واشنگتن، تل‌آویو، ریاض و ابوظبی هم هستند».

 

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر