کد خبر: 96955
A

آیت‌الله موسوی‌تبریزی: بایدن از اختلافی که میان دولت و مجلس به‌وجود آمده خوشحال می شود

هرکس که ما را می‌شناسد و در خیابان می‌بیند شروع می‌کند از مشکلات خود می‌گوید و ما هم فقط از شنیدن مشکلات مردم شرمنده می‌شویم. لذا دوستانه و برادرانه از دولتی‌ها و مجلسی‌ها می‌خواهیم که با کنار گذاشتن اختلافات درصدد حل مشکلات مردم برآیند

آیت‌الله موسوی‌تبریزی: بایدن از اختلافی که میان دولت و مجلس به‌وجود آمده خوشحال می شود

به گزارش دیده بان ایران؛  آیت‌ا... سیدحسین موسوی‌تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نوشت:  مشخص نیست که مقصود برخی نهادها و مسئولان از این اختلافات و گفتارها چیست اما ان‌شا‌ءا... که قصدشان خیر است. ولی آنچه مسلم است در این موقعیت حساس که کشور نیاز به وحدت و فکر و اندیشه بیشتر برای مدیریت دارد، نباید به اختلافات دامن زده شود. آقای رئیس جمهور نیز چند ماه دیگر بیشتر در مصدر امور قرار نخواهد داشت و اگر با رئیس مجلس خیلی هم دوستانه رفتار کنند در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی‌شود. ولی در برنامه‌ریزی بهتر هم برای این دولت و مجلس و هم برای دولت و مجلس آینده کسی که در این موقعیت دلش در گرو ملت ایران و مردم کم‌بضاعت باشد به سمت اختلاف یا مقابله نمی‌رود.

مسئولان باید اینگونه کارها را کلا کنار بگذارند. از طرف دیگر در شرایطی قرار داریم که بدترین دشمن کشور یعنی رژیم‌صهیونیستی از این وضع موجود کشور سوءاستفاده می‌کند. از سویی آمریکایی‌ها نیز از این اختلافات و عدم وحدت و انسجام به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند؛ لذا اگر در آمریکا ترامپ به قدرت برسد یا بایدن، آنها از این اختلافی که میان دولت و مجلس به‌وجود آمده خوشحال شده و از آن سوءاستفاده کرده و با بهره لازم از این شرایط، فشار حداکثری خود را نسبت به ایران اعمال می‌کنند. اگر کسی واقعا به کشور علاقه‌مند است، اطلاعات روز را دارد و مشکلات مردم را می‌شناسد باید با پرهیز از اختلافات درصدد حل مشکلات کشور و مردم برآید. هرکس که ما را می‌شناسد و در خیابان می‌بیند شروع می‌کند از مشکلات خود می‌گوید و ما هم فقط از شنیدن مشکلات مردم شرمنده می‌شویم. لذا دوستانه و برادرانه از دولتی‌ها و مجلسی‌ها می‌خواهیم که با کنار گذاشتن اختلافات درصدد حل مشکلات مردم برآیند. البته دولت در راستای اهداف از پیش‌تعیین‌شده حرکت می‌کند اما اینگونه عملکرد مجلس با شعارهای تند جز اینکه معاش مردم را تحت تاثیر قرار دهند؛ به نحوی که ناراحتی و مشکلات مردم و تحریم‌ها بیشتر شود و از آن طرف تدین مردم به اسلام و اعتقادشان به انقلاب کمتر شود، ثمره دیگری نخواهد داشت. واقعا امروز مسئولیت بسیار بزرگی به عهده نمایندگان مجلس است و باید کاری کنند که این فقر و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد حل و فصل شود. شرایط به حدی سخت شده که حتی برخی که مریض در خانه دارند نیز به‌سختی می‌توانند از عهده تامین مخارج خود برآیند. مردم مقایسه می‌کنند که سال گذشته قیمت اجناس مصرفی چه میزان بوده و امسال چقدر گران‌تر شده است. به هر صورت این امید می‌رود که این مسائل اختلافی بین مجلس و دولت عمیقا حل شود و آنچه تاکنون درباره برجام زحمت کشیده شده هدر نرود. اگر نیروهای انقلاب و مسئولان تحت نظارت مقام معظم رهبری با هم باشند حتما در ارتباط با مذاکرات مسلما برنده خواهند شد. اختلافات باعث کاهش امید و اعتماد در جامعه نسبت به مسئولان خواهد شد. چراکه مردم واقعا تعجب می‌کنند در چنین شرایطی که همه باید برای حل مشکلات و برون‌رفت از شرایط فعلی تلاش کنند این حرف‌ها زده شود.

منبع: آرمان ملی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر