کد خبر: 97023
A

حزب مادورو با «نظارت ایران» در انتخابات ۳۱درصدی پیروز شد+عکس

نتایج اولیه انتخابات ونزوئلا نشان می‌شد حزب نیکولاس مادورو رئیس جمهوری و متحدانش به پیروزی مطلق در انتخابات مجلس دست یافتند.

حزب مادورو با «نظارت ایران» در انتخابات ۳۱درصدی پیروز شد+عکس

به گزارش دیده بان ایران؛  نتایج اولیه انتخابات ونزوئلا نشان می‌شد حزب نیکولاس مادورو رئیس جمهوری و متحدانش به پیروزی مطلق در انتخابات مجلس دست یافتند.

ناظرانی از کشورهای ایران، ترکیه، برزیل، آرژانتین و اکوادور در انتخابات پارلمانی ونزوئلا بر روند انتخابات نظارت کردند و در این تصاویر و در روز پایانی صحت آن را در یک مرکز رای گیری تأیید می‌کنند.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم در این انتخابات به عنوان ناظر حضور داشتند 

نتیجه انتخابات پارلمانی در ونزوئلا با عدم مشارکت کم سابقه اپوزیسیون با نرخ بسیار بالای ۶۹ درصدی و پیروزی احزاب حامی نیکلاس مادورو به پایان رسید.

آمریکا و سازمان کشورهای آمریکایی اعتبار انتخابات پارلمانی ونزوئلا را به رسمیت نشناختند. اتحادیه اروپا نیز خواستار به تعویق‌ افتادن این انتخابات شده بود.سازمان کشورهای آمریکایی اعلام کرد: «نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناخته و آن را فاقد شفافیت و اعتبار می‌داند.»

در حال حاضر با مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور آقای مادورو بر تنها نهادی که از سیطره نفوذ دولت او خارج شده بود نیز تسلط پیدا کرد.

شورای ملی انتخابات اعلام کرد تا کنون ۸۰ درصد برگه‌های رای شمارده شده و هواداران دولت ۶۷.۶ درصد آرا را به دست آورده‌اند.

ایندیرا آلفونزو ، رئیس شورای ملی انتخابات اعلام کرد بلوک مخالف دولت که تحریم را شکسته است، ۱۸ درصد آرا را در این انتخابات کسب کرده است.او می‌گوید مشارکت نیز حدود ۳۱ درصد بود.

مادورو، بعد از آنکه روز یکشنبه رای داد، گفت که این انتخابات شروع دوره بهبود ونزوئلا است. او گفت: "ما صبر و دانایی کافی برای این لحظه را داشتیم که منتظر بمانیم تا از این پارلمان مفتضح خلاص شویم."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر