کد خبر: 97192
A

پسر جو بایدن تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

هانتر بایدن، پسر جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا، از به راه افتادن یک پرونده قضایی فدرال درباره سوابق مالیاتی خود خبر داده است. رسانه های آمریکا به نقل از منابع ناشناس می گویند که این تحقیقات کیفری در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده است و به معاملات مالی خارجی هانتر بایدن به ویژه در چین ارتباط دارد.

پسر جو بایدن تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هانتر بایدن، پسر جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا، از به راه افتادن یک پرونده قضایی فدرال درباره سوابق مالیاتی خود خبر داده است. رسانه های آمریکا به نقل از منابع ناشناس می گویند که این تحقیقات کیفری در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده است و به معاملات مالی خارجی هانتر بایدن به ویژه در چین ارتباط دارد.

هانتر بایدن روز چهارشنبه (۹ دسامبر) در یک بیانیه رسمی تایید کرد که دادستانی فدرال ایالت دِلاوِر - که او در آن سکونت دارد - این پرونده را پیگیری می کند.

او گفت: «من این امر را بسیار جدی می گیرم اما معتقدم که یک بررسی حرفه‌ای و بی‌طرفانه مساله ثابت خواهد کرد که من امور (مالیاتی) خود را از جمله با کمک مشاوران مالیاتی حرفه‌ای به طور قانونی و مناسب انجام داده ام.»

روزنامه واشنگتن پست می گوید ماموران پلیس فدرال (اف بی آی) در پی گفتگو با هانتر بایدن هستند و احضاریه هایی برای برخی افراد نزدیک به وی فرستاده اند. بنا بر این گزارش ها، این تحقیقات شامل حال رییس جمهوری منتخب آمریکا نمی شود.

تحقیقات فدرال درباره هانتر بایدن در حالی صورت می گیرد که قرار است پدر او در روز ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ رسما به عنوان رییس جمهوری ایالات متحده سوگند یاد کند.

دفتر رییس جمهوری منتخب آمریکا، که بر روند انتقال قدرت، تمرکز دارد با صدور بیانیه‌ای از هانتر بایدن دفاع کرده و گفته است که جو بایدن «به پسرش افتخار می کند، که با چالش‌های دشواری از جمله حملات شخصی شرورانه ماه‌های اخیر مبارزه کرده است و قدرتمندتر ظاهر شده است.»

هانتر پسر دوم جو بایدن در دورانی که پدرش در کاخ سفید معاون باراک اوباما بود، فعالیت‌های تجاری مختلفی را در سراسر جهان دنبال می کرد، از جمله عضویت در هیات مدیره یک شرکت انرژی اوکراینی که حداقل ۵۰ هزار دلار در ماه به او پرداخت می کرد و جنجالی شد. هانتر بایدن همچنین به یک بازرگان ثروتمند رومانیایی که با اتهامات فساد روبرو بوده مشاوره می داده و با یک شرکت سرمایه گذاری نزدیک به دولت چین کار می کرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر