کد خبر: 97193
A

جلال جلالی زاده: مجلس طرحی را به تصویب رسانده‌ که نمی‌تواند اجرا شود

جلال جلالی‌زاده گفت: تندروی‌های مجلس یازدهم را باید به حساب رد صلاحیت‌کنندگان نوشت، همان‌هایی که در انتخابات ۹۸ از حضور چهره‌های شاخص و کارنامه‌دار جلوگیری کردند تا کار مهم قانون‌گذاری به دست بی‌تجربه‌ها بیفتد.

جلال جلالی زاده: مجلس طرحی را به تصویب رسانده‌ که نمی‌تواند اجرا شود

به گزارش دیده بان ایران؛ تنش بین پاستور و بهارستان با تصویب طرح پرسروصدای «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» شدت گرفته است و به همین دلیل افکار عمومی نگران تاثیر چنین فضایی بر اداره کشور هستند.

 

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: تصمیم عجولانه نمایندگان مجلس در مورد موضوع مهمی چون بحث هسته‌ای و همچنین تایید شورای نگهبان بعد از وقفه‌ای کوتاه، روندی بود که قطعاً با مصالح نظام و منافع مردم منافات دارد. به‌ هر حال از سیاستمداران و البته نهاد قانون‌گذاری کمترین توقع این است که کارهایشان را بر اساس شعار و احساسات پیش نبرند و در همه امور منطق‌گرایی پیشه کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اساساً بسیاری از مشکلاتی که هم‌اکنون ما را درگیر کرده است ریشه در این مساله دارد که متاسفانه نظام مدیریتی دوراندیشی و آینده‌نگری را مورد توجه قرار نمی‌دهد و به همین راحتی هزینه‌های بسیاری به جامعه تحمیل شده است. به‌ طوری که یأس و ناامیدی و احساسِ در تنگنا قرار گرفتن در افکار عمومی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. چنین موقعیتی حتی می‌تواند به بی‌اعتمادی منجر شود که این مساله اصلاً مناسب و شایسته نیست.

 

او توضیح داد: نمایندگان مجلس طرحی را به تصویب رسانده‌اند که عملا‌ً نمی‌تواند اجرا شود و به همین دلیل فقط فضای کشور را تنش‌آلود کرده و حتی می‌تواند باعث سوءاستفاده‌ طرف‌های خارجی برجام شود. نمایندگان مجلس باید به این موضوع توجهی جدی داشته باشند که در صورت تکرار این قبیل تصمیم‌سازی‌ها،‌ در کنار اینکه مصالح نظام و منافع ملی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، باعث می‌شوند مردم از رأی‌هایی که به آنها داده‌اند پشیمان شوند و ابراز ندامت کنند.

 

جلال جلالی‌زاده در پایان گفت: تندروی‌های مجلس یازدهم را باید به حساب رد صلاحیت‌کنندگان نوشت، همان‌هایی که در انتخابات ۹۸ از حضور چهره‌های شاخص و کارنامه‌دار جلوگیری کردند تا کار مهم قانون‌گذاری به دست بی‌تجربه‌ها بیفتد.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر