کد خبر: 97370
A

احتمال برقراری منع تردد و تعطیلی مشاغل از ساعت ۱۸ برای شب یلدا

روز گذشته اعلام شد که منع تردد در تمام شهرهای قرمز و نارنجی از ۹ شب تا ۴ صبح همچنان برقرار است. منع تردد و کاهش فعالیت کسب و کار از ساعت ۱۸ به بعد همزمان با شب یلدا و در روزهای شنبه و یک‌شنبه (۲۹ و۳۰ آذر)، پیشنهاد دیگری بود که به اذعان رییسی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد؛ چراکه مسوولان امر نگرانی‌های بسیار جدی در رابطه با برگزاری دورهمی و شب‌نشینی در این ایام داشته و تاکید دارند که با توجه به شرایط ناپایدار و شکننده فعلی بیماری در کشور، لازم است از هر گونه تجمع پرهیز شود و موضوع برگزاری مجازی دورهمی‌های شب یلدا جدی گرفته شود.

احتمال برقراری منع تردد و تعطیلی مشاغل از ساعت ۱۸ برای شب یلدا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز گذشته اعلام شد که منع تردد در تمام شهرهای قرمز و نارنجی از ۹ شب تا ۴ صبح همچنان برقرار است. منع تردد و کاهش فعالیت کسب و کار از ساعت ۱۸ به بعد همزمان با شب یلدا و در روزهای شنبه و یک‌شنبه (۲۹ و۳۰ آذر)، پیشنهاد دیگری بود که به اذعان رییسی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد؛ چراکه مسوولان امر نگرانی‌های بسیار جدی در رابطه با برگزاری دورهمی و شب‌نشینی در این ایام داشته و تاکید دارند که با توجه به شرایط ناپایدار و شکننده فعلی بیماری در کشور، لازم است از هر گونه تجمع پرهیز شود و موضوع برگزاری مجازی دورهمی‌های شب یلدا جدی گرفته شود.

در مجموع به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا "مقرر شده که این محدودیت‌ها پس از تصمیم‌گیری‌های بیشتر در تمام شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اجرایی شود و البته اطلاع‌رسانی در مورد آن انجام خواهد شد."

در هر حال هرچند به دنبال برنامه های جدید اعمال شده، روند بیماریابی کرونا در کشور افزایش یافته و به دنبال شناسایی سریعتر بیماران و افراد در تماس با آنها، میزان ورودی به بیمارستانها و همچنین مرگ ومیر ناشی از بیماری کاهش یافته است، اما شرایط فعلی بیماری در کشور ناپایدار است و هرگونه ساده انگاری آن ممکن است موج های بعدی و البته سختتر بیماری در زمستان را به دنبال داشته باشد. بنابراین باید بدانیم که هنوز موفقیت کامل حاصل نشده، حضور در فضای بسته باتعداد افراد زیاد، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد و لازم است همچنان تا حد امکان در خانه بمانیم، ماسک بزنیم و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر