کد خبر: 97487
A

نماینده مجلس: تصمیم گیرنده نهایی درباره FATF رهبری هستند

عضو‌هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بعید می دانم مقام معظم رهبری با تمدید بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص موافقت کرده باشند چون FATF مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می کند. البته در نهایت تصمیم گیرنده نهایی مقام معظم رهبری هستند و اگر ایشان موافقت کرده و ابلاغ کنند برای همه قابل اجرا است.

نماینده مجلس: تصمیم گیرنده نهایی درباره FATF رهبری هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ یعقوب رضازاده در واکنش به انتشار اخباری در خصوص موافقت رهبر انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: آخرین جلسه کمیسیون امنیت ملی روز گذشته با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد و در این جلسه هیچ موضوعی مبنی بر موافقت رهبری با تمدید بررسی این لوایح در مجمع تشخیص مطرح نشد. امروز هم از صبح در مجلس هستم و باز هم چنین چیزی مطرح نشده است. لذا اگر این قضیه واقعیت داشته باشد آنگاه می توانم نظر خودم را بیان کنم که بعید می دانم واقعی باشد.

وی افزود: آخرین مصوبه مجلس که با تأیید شورای نگهبان تبدیل به قانون شده است، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران است که در آنجا دو ماه به دولت فرصت داده شده که در صورت اجرایی نشدن تعهد کشورهای اروپایی در لغو تحریم های نفتی و بانکی از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خارج شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع بندی گفت: بعید می دانم مقام معظم رهبری با تمدید بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص موافقت کرده باشند چون FATF مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می کند. البته در نهایت تصمیم گیرنده نهایی مقام معظم رهبری هستند و اگر ایشان موافقت کرده و ابلاغ کنند برای همه قابل اجرا است.

 FATF گروه ویژه اقدام مالی یکی از نهادهای ناظر بر اقدام های مالی ایران بعد از امضای برجام است. این گروه از ایران خواسته که درباره لوایح چهارگانه FATF توضیح دهد. این لوایح شامل الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم است که دو لایحه آخر تبدیل به قانون شده و دو لایحه پالرمو و CFT به دلیل اختلاف نظر بین مجلس و شورای نگهبان در مرحله بررسی در مجمع تشخیص است.

امروز لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور از موافقت رهبری انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح FATF سخن گفت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر