کد خبر: 97493
A

لاله افتخاری: محوریت انتخابات ۱۴۰۰ در اصولگرایان باید جامعتین باشد

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی خواهیم به خانم ها بگوییم که بیایند و خود را محک بزنند، بلکه دیگران باید آنها را شناسایی و دعوت کنند.

لاله افتخاری: محوریت انتخابات ۱۴۰۰ در اصولگرایان باید جامعتین باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ «لاله افتخاری»، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در رابطه با شرایط احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ و وضعیت اصولگرایان گفت: امروز جریان های مختلف باید وضعیت مملکت را در نظر بگیرند؛ مشکلاتی که به دلیل بیماری کرونا وجود دارد و بسیاری از مردم با آن، درگیر هستند. مشکلات اقتصادی بر مردم فشار وارد می کند و قشر کمی زیر فشار نیستند. دشمنان بر علیه ما کار می کنند و فعال شده اند. همه این ها نیازمند این است که گروه های مختلف با استفاده از ظرفیت های داخلی، فعال شوند. اینکه چه افرادی در داخل کشور وجود دارند که توان مدیریتی دارند و می توانند، این ظرفیت ها را فعال کنند اینجا به خود گذشتگی، تلاش و مجاهدت نیاز است تا به موفقیت برسند.

او افزود: اگر همه بخواهند در سطح هم قرار بگیرند، هرگز به نقاط مشترک جدی نمی‌رسند. جامعتین از اول انقلاب بودند و توانسته اند، هدایتگری خوبی داشته باشند. اگر آنها در راس قرار بگیرند و همه با هم اتفاق نظر کنند و به درک درستی از شرایط کشور برسند، می تواند کمک مفیدی برای به اقتدار رسیدن نیروهای ولایی در ریاست جمهوری و شوراها باشد؛ اما اگر پراکنده از هم باشند و هر طیفی بخواهد نامزد خود را معرفی کند، باید از امروز شکست را برای آنها پیش بینی کنیم.

افتخاری تاکید کرد: ما جایی را می خواهیم که فصل الخطاب باشد و این نهاد قبل و بعد از انقلاب با روحانیت بود که امروز جامعتین هستند و نباید شانه خود را خالی کنند.

او با تاکید بر ضرورت محوریت جامعتین گفت:  نظر من همان نهاد روحانیت اصیل است که از گذشته بود و امروز نیز هست. باید با تعاملی که بین آنها برقرار می شود به گفت و شنودی ملی برسند و به هم کمک کنند. به هر حال یک نفر رییس جمهور می شود و بقیه اصولگرایان باید در مسئولیت های بعدی خدمت کنند. الحمدالله در انقلاب نیروی خوب کم نداشته ایم باید از شایستگی این افراد نیز استفاده کرد.

این چهره اصولگرا در رابطه با ریاست جمهورب زنان در کشور تصریح کرد: وقتی می گوییم ریاست جمهوری جنسیت را در نظر نمی گیریم و می بینیم چه کسانی شایستگی دارند. وقتی شاخص ها مشخص شد در شاخص دیگر حرفی از جنسیت به میان نمی‌آید. یکی از این شاخص ها تخصص، تعهد و توانمندی است و بقیه افراد باید به کمک این فرد بیایند. باید دید چه کسی این شاخص ها را دارد.

او در پایان افزود: ما نمی خواهیم به خانم ها بگوییم که بیایند و خود را محک بزنند بلکه دیگران باید آنها را شناسایی و دعوت کنند. چه در بحث شورا و چه در مورد ریاست جمهوری باید گشت و از بسیاری تقاضا و دعوت کرد و خواست تا بیایند. چه بسا به گزینه‌های خوبی برسیم. این خود یک رسالت است که این افراد را شناسایی کنیم و با افراد شناخته شده، ارزیابی کنیم تا ببینیم، کدامیک امتیاز بالاتری کسب می کنند. / برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر