کد خبر: 97656
A

تکلیف یارانه کمک معیشتی چه می شود؟

غلامحسین کرمی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از احتمال تغییر اعداد و ارقام بودجه خبر داد.

تکلیف یارانه کمک معیشتی چه می شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛  غلامحسین کرمی درباره آخرین وضعیت یارانه کمک معیشتی که چندی پیش در صحن مجلس شورای اسلامی مصوب شد گفت: در ارتباط با وضعیت یارانه کمک معیشتی جلسه‌ای پیرامون این قانون با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، زیرا هنگامی که مصوبه ای به صورت قانون در می‌آید و ابلاغ می‌شود دیگر  نمی‌توان از آن تخطی و یا مخالفت کرد.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکاتی در بحث اجرا وجود دارد که باید بررسی می‌شد، خاطر نشان کرد: ما محل اعتبار را در قانون مشخص کردیم و نشان دادیم از چه محل‌هایی می‌توان یارانه کمک معیشتی را پرداخت کرد .

 

نماینده مردم دشتی و تنگستان با اشاره به این که پرداخت یارانه کمک معیشتی برای  ۶ ماه قرار است انجام شود،‌ عنوان کرد:طبق قانون مجلس بنا است در ماه‌های پیش رو ما به ۲۰ میلیون از افراد، یارانه ۱۲۰ هزار تومانی و به ۴۰ میلیون نفر باقی مانده نفری ۶۰ هزار تومان بدهیم که سرجمع حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و این مبلغی نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: بخشی از این یارانه قرار بود از محل همین ۱۰۰ هزار تومانی که رئیس جمهور قول داده است تأمین شود و بخشی دیگر از محل‌هایی است که مشخص کردیم و مشکل خاصی وجود ندارد.باید این قانون را اجرا کنیم و جای اما و اگر نمی‌ماند تا کسی بهانه بیاورد. 

 

کرمی با تاکید براینکه دولت مکلف است این قانون را اجرا کند، افزود:از نظر ما قانون اجرا شدنی است ، دولت هم پذیرفته و از محل مشخص شده باید انجام شود.

 

وی درباره این که برخی از نمایندگان بیان می‌کنند شاید بودجه کلیات سال ۱۴۰۰ را رد شود، اظهار داشت:از نظر ماهم اشکلات زیادی در بودجه وجود دارد اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم و این امر باید توسط همه نمایندگان صورت گیرد و در صحن درباره اش رأی گیری ‌شود. من به عنوان یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه اشکلاتی در بودجه مشاهده می کنم اما می‌گویم باید همه نظرشان را بیان کنند.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: جلسه‌ای با آقای نوبخت و معاونین ایشان داشتیم، در این جلسه قرار شد که درباره اعداد و ارقام صحبت نکنیم چراکه ممکن است تغییر کنند.

 

وی افزود: مثلا دولت گفته است روزانه می‌خواهد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد که ممکن است تغییر کند و کمتر شود. هرکدام از این مولفه ها تعییر کند بودجه به طور کلی تغییر می‌کند بنابراین باید بگذاریم جمع بندی نهایی صورت گیرد و بعد اظهار نظر کنیم.

 

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر