کد خبر: 97684
A

رئیس سازمان نقشه برداری: لاریجانی بهترین گزینه برای کسب کرسی ریاست جمهوری است

یک فعال سیاسی اعتدالی اظهار کرد: امروز کشور نیازمند کسی است که با اشراف بر مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بتواند در حوزه معیشت و رفاه مردم، توسعه کشور، کاهش تنش در حوزه سیاست خارجی و تقویت همکاری های بین المللی برنامه داشته باشد و مهمتر از آن تأیید صلاحیت شود. آقای لاریجانی همه این ویژگی ها را دارد اما باید نگاه جامعه را هم به موضوع انتخابات مدنظر قرار داد.

رئیس سازمان نقشه برداری: لاریجانی بهترین گزینه برای کسب کرسی ریاست جمهوری است

به گزارش دیده بان ایران؛ حزب اعتدال و توسعه سناریو جدید انتخاباتی را در دستور کار قرار داده است و با یک تغییر رویکرد به سمت حمایت از علی لاریجانی متمایل شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره تصمیم حزب اعتدال و توسعه برای حمایت انتخاباتی از علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی ریاست سه دوره مجلس را در اختیار داشت و امروز بر مسائل تقنینی و اجرایی اشراف کامل دارد و کارنامه اش در حوزه نظارت عقلانی بر امور و همکاری سازنده بین دولت و مجلس از توانمندی های بالای او حکایت می کند.

 

وی علی لاریجانی را فردی جامع الشرایط خواند و افزود: فارغ از تخریب هایی که علیه خانواده لاریجانی انجام شد، جریان اصلاحات، اصولگرایان معتدل و اعتدالی‌ها روی او اجماع وجود دارد. به جرأت می توانم بگویم کسانی که آقای لاریجانی را می شناسند و با او کار کرده اند واقعا شهادت می دهند که بهترین گزینه برای کسب کرسی ریاست جمهوری است.

این فعال سیاسی اعتدالی اظهار کرد: امروز کشور نیازمند کسی است که با اشراف بر مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بتواند در حوزه معیشت و رفاه مردم، توسعه کشور، کاهش تنش در حوزه سیاست خارجی و تقویت همکاری های بین المللی برنامه داشته باشد و مهمتر از آن تأیید صلاحیت شود. آقای لاریجانی همه این ویژگی ها را دارد اما باید نگاه جامعه را هم به موضوع انتخابات مدنظر قرار داد. معتقدم با تداوم شرایط کنونی کمترین مشارکت مردمی را در قیاس با ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت.

وی اعتدال و توسعه را حزبی عاقل خواند و ادامه داد: نیروهای این حزب دستی بر مسائل اجتماعی و اجرایی دارند، افراد مطلعی نسبت به امور کشور در حوزه های مختلف هستند بنابراین آنها با علم و آگاهی و به دور از فضای سیاسی و احساسی تصمیم می گیرند.

جعفرزاده درباره اینکه «چرا به رغم همکاری های نزدیک محمدباقر نوبخت و محمود واعظی دو شخصیت محوری حزب اعتدال و توسعه با محمدجواد ظریف در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص و دولت حسن روحانی، آنها گزینه حمایت از علی لاریجانی رسیدند؟» گفت: آقای ظریف مکرر اعلام می کند نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود و آقای نوبخت نیز اخیرا گفته «به دانشگاه می رود»، پس باید از بین گزینه های موجود بهترین فرد انتخاب شود.

این فعال سیاسی درباره امکان نامزد ائتلافی شدن علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تأکید کرد: جریان اصلاحات، اعتدال و اصولگرایان معتدل برای پیروزی در 1400 چاره‌ای جز ائتلاف ندارند. اگر چنین ائتلافی نباشد هیچ کدام از این اضلاع نمی تواند به تنهایی پیروز شود بنابراین قطعا مثل انتخابات ریاست جمهوری سال های 92 و 96 حتما باید به ائتلاف برسند و علی لاریجانی می تواند محور ائتلاف آنها باشد. اما اگر جریانی فکر کند برای رهایی از تعابیری همچون نامزد اجاره ای می تواند نامزد اختصاصی دهد از همین الان خودش را شکست خورده بداند.

 

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر