کد خبر: 97753
A

رحمانی فضلی: حدود ۷۴ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند

وزیر کشور با بیان اینکه حدود ۷۴ درصد جمعیت کشور شهری است، گفت: نزدیک ۴.۵ برابر نیروی مورد نیاز در شهرداری‌ها مازاد بود که با برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام شده این میزان مازاد کاهش یافته است.

رحمانی فضلی: حدود ۷۴ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در مراسم افتتاح ۱۲ پروژه شهری در کشور از جمله پارکینگ هوشمند مجد در مشهد که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک ۴.۵ برابر نیروی مورد نیاز در شهرداری‌ها مازاد بود که با برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام شده این میزان مازاد کاهش یافته است.

وزیر کشور با اشاره به توسعه خطوط قطارشهری، تعداد واگن‌های این نوع از قطار‌ها در شهر‌های کشور، بیان کرد: در حال حاضر در حمل و نقل داخل شهری شهر‌های کشور ۱۷۹ هزار کیلومتر قطارشهری، ۱۵۳ ایستگاه قطار شهری و ۶۹۱ واگن اضافه شده، همچنین ۴ هزار و ۲۰ ماشین خدمات و ۳ هزار و ۲۰ ماشین عمرانی به شهرداری‌های کشور افزوده شده است.

وی ادامه داد: حدود ۷۴ درصد جمعیت ما شهری است، بنابراین، باید زمینه و بستر خدمات رسانی و امکانات زیست سالم را برای مردم در شهر‌ها ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: در حال حاضر یکی از برنامه‌های شهرداری‌ها انجام اقدامات به صورت هوشمند با روش سامانه‌های مختلف است و در حال حاضر حدود ۱۸ سامانه هوشمند فعال بوده، در این راستا، در شهرداری‌ها را مکلف کردیم که برنامه محور باشند و بیشتر برنامه‌های آن‌ها ۵ ساله است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه علاوه بر افتتاح ۱۲ پروژه در حوزه شهری که امروز انجام می‌شود، پروژه‌های دیگری نیز به زودی آماده بهره برداری می‌شود، افزود: این پروژه‌ها با اعتبار ۴ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان است که شامل بخش‌های همچون ۳۶ پروژه در حوزه حمل و نقل و ۱۷ پروژه بازآفرینی شهری و توسعه بافت شهری می‌شود.

گفتنی است؛ پروژه پارکینگ مجد در محدوده منطقه ۲ شهرداری مشهد، حدفاصل چهارراه شهید کریمی و چهارراه مجد با ۳۳۰ متر طول و ۳۵ متر عرض در ۳ طبقه احداث شده است.

 
منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر