کد خبر: 97826
A

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر اولسان هیوندای اعلام شد

پرسپولیس در شرایطی به مصاف حریف خود در فینال آسیا می‌رود که عیسی آل کثیر، احسان پهلوان و وحید امیری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و نسبت به دیدار نیمه نهایی هم شجاع خلیل زاده در خط دفاع از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا شده است.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر اولسان هیوندای اعلام شد

به گزارش دیده بان ایران؛ تیم فوتبال پرسپولیس باید از ساعت ۱۵:۳۰ امروز به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی برود و دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را برابر این تیم برگزار کند تا در پایان این رقابت یک تیم جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

پرسپولیس در این دیدار در شرایطی به مصاف حریف خود می‌رود که عیسی آل کثیر، احسان پهلوان و وحید امیری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و نسبت به دیدار نیمه نهایی هم شجاع خلیل زاده در خط دفاع از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا شده و از همین رو سرمربی پرسپولیس محدودیت‌های زیادی برای چینش ترکیب اصلی خودش دارد.

 

در دروازه سرخپوشان مثل همیشه شاهد حضور حامد لک هستیم که عملکرد خوبی در رقابت‌های آسیایی و داخلی در ترکیب این تیم داشته و امید زیادی دارد تا با ثبت کلین شیت در دیدار فینال هم یک رکورد خوب برای خودش ثبت کرده و هم به تیمش در مسیر قهرمانی کمک کند.

 

در مرکز خط دفاعی سرخپوشان و در نبود شجاع خلیل‌زاده دو گزینه آماده در اختیار گل‌محمدی هستند. محمدحسین کنعانی‌زادگان که مدافع ثابت این تیم بوده و بعد از جدایی شجاع، سیدجلال حسینی، کاپیتان سرخپوشان به ترکیب اصلی برگشته تا با قدرت رهبری و تجربه بالای خودش هم به تیم کمک کند و هم توانایی دفاعی خودش را برای بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس به کار بگیرد.

 

در سمت راست خط دفاع با وجود اینکه گل‌محمدی تمایل بیشتری به استفاده از سیامک نعمتی از خودش نشان داده است ولی محدودیت و کمبود بازیکن در خط جلو باعث شده این بازیکن احتمالا در پست دیگری به کار گرفته شود و مهدی شیری در سمت راست خط دفاع به میدان برود.

 

دفاع چپ پرسپولیس هم که طبق معمول سعید آقایی است که در پنجره تابستانی جذب شده و جانشین محمد نادری در این تیم شده است و عملکرد نسبتاً خوبی هم در هفته‌های اخیر در ترکیب سرخپوشان از خودش نشان داده است.

 

پرسپولیس در سیستم مورد نظر یحیی گل‌محمدی با دو هافبک دفاعی بازی می‌کند و سه بازیکن آماده در این پست دارد که میلاد سرلک، احمدنوراللهی و کمال کامیابی نیا هستند و از این نفرات به صورت تناوبی و چرخشی معمولاً استفاده شده است و به احتمال زیاد در بازی امروز دو نفر اول یعنی سرلک و نوراللهی ایفای نقش خواهند کرد.

 

سرخپوشان سه هافبک رو به جلو در این بازی خواهند داشت. سیامک نعمتی در سمت راست به میدان خواهد رفت و فضای جلوی مهدی شیری را پوشش می‌دهد و بعضاً وظیفه دارد در مواقع نفوذ شیری از پشت سر او را حمایت کند.

 

در مرکز خط هافبک و پشت تک مهاجم پرسپولیس شاهد حضور بشار رسن عراقی هستیم. تنها بازیکن خارجی حال حاضر پرسپولیس که عملکرد خوبی در این تیم در سال‌های اخیر داشته و یکی از چند بازیکنی است که دو سال قبل هم تجربه فینال آسیایی با پرسپولیس و دیدار برابر کاشیما آنتلرز را دارد.

 

در سمت چپ و در نبود گزینه‌هایی مثل احسان پهلوان و وحید امیری، یحیی گل‌محمدی به یکی از بازیکنان با تجربه تیمش میدان خواهد داد. امید عالیشاه، هافبک هجومی پرسپولیس امروز در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت و در سمت چپ و در فضای جلوی سعید آقایی بازی خواهد کرد.

 

در نهایت پرسپولیس با یک مهاجم وارد ترکیب خواهد شد که مهدی عبدی جوان است. عبدی در بازی نیمه نهایی مقابل النصر به خوبی توانست جای خالی آل کثیر را پر کرده و با گلی که روی ضربه سر به ثمر رساند زمینه صعود تیمش به فینال را فراهم کرد و حالا امید اصلی سرخپوشان برای بازکردن دروازه اولسان هم محسوب می‌شود.

 

پرسپولیس در این بازی گزینه‌هایی هم روی نیمکت دارد که در مواقع لزوم می‌توانند وارد زمین شده و نفرات تعویضی تیم باشند. کمال کامیابی نیا، علی شجاعی و آرمان رمضانی گزینه‌های احتمالی یحیی برای تعویض خواهند بود.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر