کد خبر: 97830
A

سازمان ملل: 90% پناهجویان سوری در لبنان در فقر مطلق زندگی‌ می‌کنند

سازمان ملل اعلام کرد که 90 درصد از خانواده‌های پناهجوی سوری در لبنان در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

سازمان ملل: 90% پناهجویان سوری در لبنان در فقر مطلق زندگی‌ می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)، برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) طی گزارشی اعلام کردند که 90 درصد از خانواده‌های پناهجوی سوری در لبنان در فقر مطلق به سر می‌برند.

در این گزارش همچنین آمده است: «لبنان با شدیدترین بحران اقتصادی روبرو است، ارزش پول ملی آن به شدت سقوط کرده و به دلیل شیوع ویروس کرونا و پس از انفجار مهیب بیروت اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر از جمله پناهجویان سوری دچار فقر و تنگدستی شدیدی شده‌اند.»

اکنون 89 درصد از پناهجویان سوری ساکن لبنان یا 9 خانواده از 10 خانواده سوری ساکن لبنان در فقر مطلق زندگی می‌کنند در صورتی که این رقم در سال گذشته حدود 55 درصد بود.

هر پناهجوی سوری ساکن لبنان به طور متوسط با پولی حدود 308 هزار لیره لبنان در ماه زندگی می‌کند که بر اساس نرخ رسمی معادل تقریبا 205 دلار آمریکاست ولی ارزش واقعی آن طبق نرخ‌های موجود در بازار سیاه حدود 38 دلار است.

این در حالیست که قیمت محصولات غذایی از ماه اکتبر گذشته در لبنان نزدیک به 174 درصد افزایش یافته است.

«میرای جیرار»، نماینده کمیساریای امور پناهندگان در لبنان در این رابطه گفت: امروز پناهندگان با سختی زمستان در لبنان روبرو هستند، چرا که منابع کمی دارند که برای برخورداری از گرما و امنیت کافی نیست.»

از طرفی دیگر «عبدالله الوردات»، نماینده برنامه جهانی غذا در لبنان گفت که این برنامه همچنان به بیش از 800 پناهنده در هر ماه کمک می کند.

لبنان اکنون با بحران اقتصادی روبه روست و بدهی آن بیش از 90 میلیارد دلار است. این کشور یکی از بزرگترین بحران‌های اقتصادی را از زمان جنگ داخلی 1975-1990 تجربه می‌کند.

گفتنی است بر اساس اعلام مقامات بیروت 1.5 میلیون شهروند سوری بر اثر جنگ در این کشور که سال 2011 آغاز شده، به لبنان پناهنده شده‌ اند.

منبع: mdeast

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر