کد خبر: 97924
A

محسن هاشمی: امیدوارم یلدای امسال پایان زمستان تحریم باشد

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدوارم یلدای امسال نقطه عطف پایان زمستان تحریم و ناکارآمدی باشد و جای خود را به بهار رونق و رفاه برای مردم ایران بدهد.

محسن هاشمی: امیدوارم یلدای امسال پایان زمستان تحریم باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ «محسن هاشمی» رییس شورای اسلامی شهر تهران، امروز -یکشنبه- در آغاز دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، فرا رسیدن ولادت عقیله بنی هاشم، دخت فاطمه زهرا، زینب کبری و روز پرستار را گرامی داشت.

وی گفت: شجاعت، فصاحت، بلاغت و درایت حضرت زینب در رهبری مبارزه سیاسی و روشنگری علیه استبداد اموی، نمونه ای تکرار نشدنی از نقش زن در جامعه است که می تواند الگوی زنان آزاده جهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روز پرستار امسال با یکسالگی ورود بیماری کرونا به کشور شرایطی خاص دارد، گفت: پرستاران خط مقدم و زحمت ترین قشر جامعه در مبارزه با کرونا و رسیدگی به بیماران قرار داشتند و تعداد فراوانی از زنان و مردان پرستار به کرونا مبتلا، بخشی از آنها به شهادت رسیده و همه این قشر عزیز آرامش و آسایش خود را در پای سلامت جامعه قربانی کردند

هاشمی در ادامه گفت: امشب در سنت ایرانی، شب یلدا نام گرفته است، شب یلدا، نقطه طلوع امید است، شبی است که در تاریکی، امید به روشنی موجب دلگرمی و همدلی می شود.

هاشمی افزود: امسال اگرچه بدلیل پاندمی کرونا، ناگزیر هستیم که یلدا را دور از دوستان و خانواده جشن بگیریم اما امید به پایان کرونا به امیدهایمان افزوده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که یلدای امسال نقطه عطف وحرکتی به سوی پایان این سال‌های سخت برای جامعه ایران باشد و زمستان تحریم وخودتحریمی و ناکارآمدی، جای خود را به بهار رونق و رفاه برای مردم ایران بدهد.

وی، تنها مسیر عبور از این شرایط سخت را همدلی و وحدت مردم و تمرکز مسئولان برحل مشکلات بجای اختلاف سلیقه و کشمکش های سیاسی دانست.

ریه شهروندان انبار مازوت

«زهرا نژاد بهرام» عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به آلودگی هوا در فصل زمستان و پاییز طی سال های گذشته اظهار داشت: هم اکنون هم در شرایط ناسالم هستیم.

وی گفت: انتظار می‌رفت از سوی دستگاه‌های مسئول اقداماتی انجام شود، اما سازمان محیط زیست به عنوان مسئول مستقیم، تنها درصدد توجیه این آلودگی است.

وی با بیان اینکه، این سازمان هیچوقت پاسخی به تذکرات نداده است، گفت: انتظار می رود این سازمان انتظار از مردم را پایان دهد و انتظار از خود را رقم بزند .

نژاد بهرام عنوان کرد: اعلام شده است که چون ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به سبب تحریم نتوانستیم بفروشیم، مجبور هستیم این‌ها را در شهرها بسوزانیم .

وی افزود: با چه تدبیری به جای ساخت انبارهای جدید برای نگهداری از مازوت، ریه های شهروندان به عنوان انبار مازوت استفاده می‌شود؟

این عضو شورای تهران افزود: از وزیر نیرو و محیط زیست می خواهیم هرچه زودتر چاره‌اندیشی کنند و نسبت به قطع سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها اقدام کنند.

ضرورت ایجاد پنجره واحد در شهرداری تهران

«سید محمود میرلوحی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با اشاره به روز پرستار،این روز را تبریک گفت و از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران کرونا، بار کاری پرستاران را کم کنند.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: مقررات زدایی و تسهیل انجام امور مردم در این قانون تاکید شده است.

میرلوحی با بیان اینکه در اجرای این قانون برای صدور پروانه در شهرداری چه اقداماتی انجام شده است، گفت: هنوز پنجره واحد در شهرداری شکل نگرفته و باید همتی داشته باشند که این کار عملی شود.

وی یادآور شد: برای هر کدام از استعلام ها مدتها طول می کشد و سازمان ثبت اسناد، امور اراضی و وزارت نیرو هنوز جداست و با اینکه می‌ شود کل فرایند صدور پروانه را در چند ساعت انجام دهند اما چند هفته طول می کشد.

تذکر به انباشت زباله در پارک پردیسان

«مجید فراهانی» عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد انباشت زباله و فقدان توجه به نظافت پردیسان در شبکه های اجتماعی هستیم.

وی افزود: تصاویری که حمایت از بد عهدی ما در حفاظت از محیط زیست دارد .

فراهانی تاکید کرد: با عنایت به لزوم توجه به صیانت از سرمایه های زیستی در قانون، در باره لزوم توجه به نگهداری پارک پردیسان به سازمان محیط زیست تذکر می دهم .

وی از شهرداری خواست در چهارچوب تفاهم‌نامه یا سازمان محیط زیست، نسبت به تداوم نگهداشت بوستان‌ها اهتمام کند.

مسوولان نباید اتحاد مردم را از بین ببرند

« افشین حبیب زاده» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، در نطق پیش از دستور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی ۲۶ آذر ایشان که حول محور منافع ملی، اهداف ملت و اتحاد ملی بود، گفت:«بنا به رهنمود رهبر انقلاب، مسئولان نباید اتحاد و همصدایی مردم را از بین ببرند و ملت را تکه‌تکه کنند، بلکه باید با همکاری با یکدیگر اتحاد ملی را حفظ و تقویت کنند».

وی ادامه داد: ایشان پیشتر هم به مناسبت‌های دیگر این هشدارها را به مسئولان داده بودند که مبادا با منفعت‌طلبی‌های سیاسی یا تحریک گسل‌های قومی و محلی، در زمین دشمن بازی کرده و منافع ملی را قربانی کنند.

حبیب زاده با بیان اینکه براساس بیانات رهبری در این روزگار تحریم، کشور نیاز به تقویت بنیه اقتصادی و سیاسی در درون خود دارد و این مهم جز با یک دستور کار و یک آرمان ملی که مافوق همه تمایلات جناحی و حزبی و محلی و شخصی باشد، محقق نمی‌شود، گفت: توسل برخی صاحبان قدرت به منافع خاص گروهی، جناحی، ایدئولوژیکی، قومی و مانند آن که در تخالف با ایثار و خدمت‌گزاری بی‌منت و بی‌سروصدا و صادقانه برای کشور باشد، نابخشودنی است.

وی تاکید کرد: به همین علت هم رهبری در بیانات هفته گذشته، با اعلام موضعی اساسی، حمایت خود از مسئولان را مشروط به پایبندی به «اهداف ملت» عنوان کردند.

تذکر به شرکت پخش فرآورده های نفتی و سازمان صمت تهران

آرش میلانی طی تذکری گفت: شاخص الودگی هوای تهران در یک هفته اخیر در مرز ۱۵۰ و ناسالم برای همه گروه ها قرار داشته و حتی با توجه به بارندگی در روز پنجشنبه به مدت سه روز متوالی دچار پدیده مه دود بودیم که بسیار هشدار دهنده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با وجود برقراری قرنطینه نسبی در ۲ هفته اول آذر ۹۹ همچنان ۹ روز ناسالم برای گروه های حساس و تنها ۶ روز سالم را تجربه کردیم.

به گفته میلانی، در نیمه دوم آذر هم ۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشته ایم.

وی گفت: غلظت so2 در سه منطقه ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تهران در آذرماه امسال نسبت به مدت مدت مشابه افزایش ۴۵ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: در شهرری نیز سه روز و در منطقه ۱۸ پنج روز و در منطقه ۱۹ هفت روز شاخص so2 در شرایط آلایندگی قرار داشته از این رو با توجه احتمال استفاده از مازوت و گازوئیل آلوده به متولیان سازمان صمت تهران و شرکت فراورده های نفتی تهران تذکر می دهم مراقبت و پایش لازم‌ را جهت تحویل سوخت پاک انجام دهند.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: از استانداری تهران می خواهم جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا را به صورت مستمر و هفتگی برگزار کند و از شهرداری نیز می خواهم شاخص وضعیت ترافیک را در کل شهر و به صورت روزانه منتشر کنند.

به گزارش ایرنا، دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی طرح جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده محله جماران و یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده طرح» در دستور کار قرار دارد.

همچنین اعضای شورای شهر تهران، یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده طرح» را در دستور کار دارند.

در این جلسه، «سید حسن رسولی» خزانه دار شورا گزارشی در خصوص حساب‌های درآمد و هزینه مهر و آبان ماه و ۸ ماهه شهرداری تهران در سال ۹۹ ارائه خواهد کرد.

همچنین در این جلسه طرح نظام‌نامه مشارکت و تعامل تشکل‌های غیر دولتی و مدیریت شهری نیز با قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی-اجتماعی بررسی می‌شود.

در ادامه اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات پسماند بررسی خواهد شد.

طرح «الزام شهرداری تهران به اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری که در حین انجام وظایف محوله به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند» و طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه نظام نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت پذیری اجتماعی در شهرداری تهران» بررسی می شود.

سپس طرح «تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن» مورد بررسی قرار گرفته و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه قرائت می‌شود.

همچنین در این جلسه گزارش‌های حسابرس رسمی شورا در خصوص سازمان بهشت زهرا و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۹ قرائت می‌شود.

بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص طرح «بهره برداری از پیاده‌روها» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه نیز در دستور کار قرار دارد.

قرار است اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را برگزار و لایحه شهردار تهران درخصوص «تعیین ضوابط کنترل آلاینده‌های هوا در پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها» بررسی شده و گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری قرائت خواهد شد.

 
 

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر