کد خبر: 97926
A

پژمانفر: ما باید جلوی کسانی که شایستگی حضور در انتخابات را ندارند بگیریم

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد: باید تلاش کنیم که در فضای انتخابات محدودیت ایجاد نکنیم.

پژمانفر: ما باید جلوی کسانی که شایستگی حضور در انتخابات را ندارند بگیریم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 30 آذر) در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و به عنوان پیشنهاد دهنده اصلاح این قانون اظهار داشت:‌طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای اصلاح روند ثبت‌نام افراد بوده است.

این در حالی است که برخی از ثبت‌نام‌کنندگان حتی سواد خواندن و نوشتن نداشته و گاهی هم با وضعیت نامناسبی در محل ثبت‌نام حضور پیدا کرده و علیه جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور فضاسازی می‌کردند.

وی افزود: باید تلاش کنیم که در فضای انتخابات محدودیت ایجاد نکنیم چرا که ما بنا داریم طرحی را قانون کرده و سالیان سال آن را اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر شورای عالی امنیت ملی، استانداران، شهرداران کلانشهرها، رؤسای نهادهای دولتی و مؤسسات، فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، رئیس دانشگاه آزاد و مدیر حوزه‌های علمیه از افرادی هستند که در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به آنها اجازه داده شده ثبت‌نام کنند.

پژمان‌فر تأکید کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای عالی امنیت ملی از شخصیت‌های باتجربه و با سابقه هستند که در نظام ایران اسلامی در این سطح ورود کرده و تأییدیه‌های زیادی متوجه آنان است و نباید فقط به دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اجازه دهیم که در انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه توضیح داد:انحصار ایجاد شده در ثبت‌نام دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری را باید رفع کرده و اعضای شورای امنیت ملی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم امکان ثبت‌نام داشته باشند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:‌ این کار ما می‌تواند موجب فعال شد ظرفیت انتخابات شده و افراد بیشتری که شایستگی بالاتری دارند بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی در پایان گفت: ما بنای ورود افرادی که شایستگی حضور در انتخابات را ندارند باید بگیریم نه اینکه مانع ورود افراد شایسته به انتخابات شویم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر