کد خبر: 97958
A

وزارت ارتباطات با اجازه چه کسی آوای انتظار مردم را تغییر داد؟

از عصر رو گذشته تا شب یلدا، آوای انتظار (که به جای صدای بوق قبل از اتصال تماس شنیده می‌شود) تمام سیم‌کارت‌های اپراتورهای کشور به تشویق مردم به ماندن در منزل و جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی اختصاص یافته است، موضوعی که بدون اطلاع قبلی کاربران صورت گرفته و باعث اعتراض بسیاری از آنها در شبکه‌های اجتماعی شده است

وزارت ارتباطات با اجازه چه کسی آوای انتظار مردم را تغییر داد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ از عصر رو گذشته تا شب یلدا، آوای انتظار (که به جای صدای بوق قبل از اتصال تماس شنیده می‌شود) تمام سیم‌کارت‌های اپراتورهای کشور به تشویق مردم به ماندن در منزل و جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی اختصاص یافته است، موضوعی که بدون اطلاع قبلی کاربران صورت گرفته و باعث اعتراض بسیاری از آنها در شبکه‌های اجتماعی شده است. گفتنی است این موضوع در عید سال ۹۹ نیز اتفاق افتاده بود و همان زمان نیز انتقادات زیادی به این تصمیم شد.

«حسین فلاح جوشقانی» در توییتر خود ضمن اعلام خبر تغییر آوای انتظار این کار را تحسین کرده و تاکید کرده امسال «یلدا مبارک‌تر خواهد بود». توییت او اما با واکنش تند مخاطبان روبرو شده و به نظر می‌رسد اکثر آنها از اینکه این اتفاق بدون اطلاع قبلی رخ داده شکایت دارند و عده‌ زیادی نیز این اقدام وزارت ارتباطات را ورود به حریم خصوصی افراد می‌دانند.

اعتراض کاربران به تغییر آوای انتظار سیم‌کارت‌ها

کاربری در قبال توییت جوشقانی نوشته «کار درستی نبود بدون اطلاع و اجازه کاربران. نوعی نقض حقوق به شمار می‌ره آقای جوشقانی. هدف وسیله رو‌ توجیه نمی‌کنه.» کاربر دیگری نوشته که «علیرغم آنکه دستگاههای مسئول مربوطه با توصیه‌هایی صحیح قبلاً مردم را تشویق به ماندن درخانه وعدم انجام دورهمی کردند، چنین اقدام و تغییری نسبت به تلفن همراه ملت بدون اذن و اجازه و تأیید مشترکین، فاقد وجاهت قانونی و نقض حقوق آنهاست.»

گفتنیست پیش‌تر و در ایام عید نیز صدای رامبد جوان با پیشنهاد وزارت ارتباطات روی آوای انتظار تمام سیم‌کارت‌ها قرار گرفت که مردم را دعوت به خانه نشینی می‌کرد، موضوعی که در آن زمان نیز اعتراض کاربران را در پی داشت و حتی برخی سایت‌ها خبر از ایجاد سوتفاهم‌های متعددی پیرامون این آوای انتظار در بین خانواده‌ها دادند. اقدام دوباره وزارت ارتباطات برای تغییر صدای آوای انتظار سیم‌کارت‌های کاربران پس از اعتراضات سری پیش نکته قابل تاملی است، ضمن آنکه در هر حال انتخاب صدای آوای انتظار به عنوان یک سرویس، قاعدتا انتخاب کاربر است.

احتمالا مسئولان وزارت ارتباطات به نظر خود اقدامی درست انجام داده‌اند اما موضوع اینجاست که این عملکرد بیشتر از آنکه موثر باشد، نوعی فرهنگ‌سازی اجباری است که بسیاری از کاربرانی که برای خدمات ارتباطی هزینه پرداخت می‌کنند از آن رضایت ندارند، کما اینکه عده دیگری نیز این موضوع را نقض حریم خصوصی خود می‌دانند.

منبع: دیجیاتو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر