کد خبر: 98015
A

ذوالنوری: مجمع تشخیص FATF را تصویب نمی‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برخی از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده، گفت: مجمع تشخیص FATF را تصویب نمی‌کند.

ذوالنوری: مجمع تشخیص FATF را تصویب نمی‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌اینجانب به دلیل مسئولیت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در برخی از جلسات کمیته‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام که لایحه FATF در آنها بررسی می‌شود، شرکت کردم.

وی افزود: اشراف، استدلال و احاطه‌ای که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تبعات منفی FATF و کنوانسیون‌های مرتبط آن دارند، قطعاً این لایحه را تصویب نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواست تصویب نکردن این لایحه را اعلام کند، افزود: اما مسئولین دولتی معتقد بودند این اقدام به ضرر دولت است و به همین دلیل رئیس جمهور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان 2 درخواست را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: یک درخواست رئیس جمهور این بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام این لایحه را تصویب کند و همچنین زمان رسیدگی به لایحه را تجدید کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری موضوع تصویب FATF از سوی مجمع را مسکوت گذاشت اما به درخواست دوم رئیس جمهور مبنی بر تجدید رسیدگی را فرمودند بررسی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرافکنی‌های دولت در این زمینه گفت: مسئولین دولتی همواره فرافکنی و سعی می‌کنند تقصیر کارهای خود را به گردن دیگران بیندازند.

حجت الاسلام ذوالنوری اضافه کرد: ‌دولت روحانی هفت سال و نیم خروجی به نفع مردم نداشته است.

وی گفت: مجلس باید خود را آماده کند تا در راستای منافع مردم تصمیمات مهمی را بگیرد.

منبع: الف

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر