کد خبر: 98032
A

وزیر کشور : نارضایتی در میان جامعه افزایش پیدا کرده است

رحمانی فضلی: بخشی از مشکلات مردم مسائل مالی و نیازهای مالی است، اما بخش عمده تری از مشکلات مربوط به مسائل اداری و نارضایتی های انباشته شده از عدم پاسخگویی مناسب یا عدم توضیح و تبیین مسائل و موضوعات است که امکان رفع آن وجود دارد.

وزیر کشور : نارضایتی در میان جامعه افزایش پیدا کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این ارتباط ویدئو کنفرانس، پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی استاندار هرمزگان و تعدادی از معاونین، فرمانداران و بخشداران این استان، با اشاره به ایام ولادت حضرت زینب سلام ا... علیها و روز پرستار گفت: ما این روز را گرامی می داریم چراکه نهضت عاشورا در راستای پیام حضرت زینب(س)، شجاعت، شهامت، دلسوزی و تلاشی که ایشان انجام داد، پابرجا ماند. این نشان می دهد که اثر کلمه و پیام چقدر در طول تاریخ موثر، نافذ و جاری است.

 

وی با بیان اینکه اگر زینب نبود عاشورا و کربلا هم نبود، افزود: باید قدردان باشیم و به تأسی از این بانوی گرانقدر اسلام، تلاش کنیم تا پیامرسان خوب شهدا، امام و مردم دلسوزمان نسبت به انقلاب و جاری کردن این حسنه در طول تاریخ باشیم.

 

وزیر کشور گفت: سرنوشت مردم در حوزه اجرایی در دستان ما و شما به عنوان مسئولان این کشور است. تصمیم گیری و اجرا در روستاها و شهرها همه در دستان شما است و شما هستید که با تصمیمات بالقوه، درست، صحیح و موثر و اجرای دقیق و قوی آنها می توانید در سرنوشت مردم موثر باشید.

 

وی تصریح کرد: مردم خوب کشور ما در هر زمینه و هر مرحله و موقعی که لازم بوده کم نگذاشته و به انقلاب و دولتها کمک کرده اند. مردم ایران، مردمی عزیز، مهربان و همدل هستند و خدمت به این مردم توفیق بسیار زیادی است. شما پیام رسانانِ نظم عمومی در منطقه خود هستید و این پیام رسانی شما در اقدام و تصمیماتتان و همچن

 

ین در مواجهه و تعامل و همکاری با مردم متجلی می شود.

 

رحمانی فضلی با اشاره به تکریم روز پرستار گفت: وقتی این روزها را عزیز و گرامی میداریم، صرفاً به ذکر لسانی نیست بلکه باید ذکر عملی و قلبی نسبت به این ایام و صاحبان این ایام داشته باشیم.

 

 وزیر کشور با بیان اینکه این روزها با تلاش ها و زحمات پرستاران متجلی شده است، عنوان کرد: البته این قشر عزیز همواره زحمت می کشند. پرستاری کار شرافتمندانه ای است که با جسم، جان و روح افرادی که آسیب دیده اند، در ارتباط است و با بیماران همراهی و همدلی و آنها را پرستاری و مداوا می کند.  

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در دو مقطع بعد از انقلاب شاهد زحمات پرستاران به صورت ویژه و فوق العاده ای بودیم، تصریح کرد: یک مقطع، مقطع جنگ بود که خاطره بسیار ایثارگرانه موثر، فعال و مفید در ذهن و جان این کشور و مردم گذاشتند. در ایام جنگ این عزیزان زحمات زیادی را چه در بیمارستان ها و اورژانس های خطوط عملیاتی و چه در پشت سنگرها و بیمارستان ها می کشیدند که تحسین همگان را برانگیخت. اما مقطع دوم همین ایام شیوع بیماری کرونا است. در این ایام زحمات پرستاران بسیار صمیمی تر و بیشتر بود و تلاشهای آنها اهمیت بالا و همچنین ریسک و خطرات زیادی داشت. پیش از این هر بیماری که به بیمارستان مراجعه می کرد، تحت معالجه و درمان قرار می گرفت، اما اکنون خود پرستاران در هر پروسه درمان و مداوای بیماران در معرض ابتلا به بیماری و حتی احتمال از دست دادن جان خود هستند و این امر نشان از ایثار بسیار زیاد این افراد دارد.

 

رحمانی فضلی در همین راستا از زحمات این قشر زحمتکش و خانواده های آن تشکر و قدردانی کرد و گفت: با پرستاران و خانواده های آنها احساس همراهی داریم و ازخداوند متعال برای ایشان و خانواده های آنها عزت و خیر آرزو می کنیم. ان شاءا... خداوند نیز زحمات این قشر را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

 

وزیر کشور با بیان اینکه تا پایان کار دولت دوازدهم، چهار اولویت اصلی در وزارت کشور در کنار تمامی امور و ماموریت های خود داریم، گفت: اولین اولویت، امنیت است. شرایط از سال ۹۶ به گونه ای پیش رفت که دشمنان کشور از جمله معاندین، آمریکا، اسرائیل و همپیمانان آنها در منطقه با تحلیل های غلط در مسیری قرار گرفتند که نتیجه آن تهدیدها، تحریمها و برنامه ریزی در جهت فشار مضاعف به ایران و به زعم خودشان فروپاشی انقلاب بود، تا جایی که اعلام کردند که حتی چهلمین سالگرد انقلاب را نخواهیم دید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تحریم هایی که اکنون کشور ما با آن مواجه هست، هیچ وقت برای هیچ کشوری  اعمال نشده است.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه امنیت همه مردم و جامعه باید حفظ شود گفت: نیروهای نظامی و انتظامی وظیفه دارند با کسانی که خلاف امنیت جامعه عمل می کنند، در چارچوب قانون برخورد کنند.

 

رئیس شورای امنیت کشور در همین راستا گفت: فرمانداران باید در شهرستان ها با مردم تعامل داشته باشند و با مردم به گفت وگو بنشینند، مشکلات آنها را بشنوند و در جهت حل آن تلاش کنند. البته بخشی از مشکلات مردم مسائل مالی و نیازهای مالی است، اما بخش عمده تری از مشکلات مربوط به مسائل اداری و نارضایتی های انباشته شده از عدم پاسخگویی مناسب یا عدم توضیح و تبیین مسائل و موضوعات است که امکان رفع آن وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: در هر شهرستان و استانی که فرماندار و استاندار ارتباط بیشتری با مردم داشته و حرفهای آنها را شنیده و امکانات موجود را بسیج کرده اند، با همین اختیارات موجود، توانسته اند بخشی از نیازها و مشکلات مردم را حل کنند. طبیعی است که وقتی مردم احساس کنند، در حد ممکن، مسائلشان در مسیر حل و فصل قرار دارد، شاهد کمترین اعتراضات و در مقابل بیشترین همراهی ها خواهیم بود.

 

وزیر کشور در ادامه، دومین اولویتِ وزارت کشور را تا پایان فعالیت دولت، معیشت برشمرد و گفت: اکنون شرایط اقتصادی مردم در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. به هرحال وقتی که با افزایش چندین برابری قیمت ارز یا سایر کالاها و خدمات شاخص مواجه می شویم، همه قیمت ها با رشد چندبرابری مواجه می شوند، و این برای مردم سخت است. اما با درک و شعور بالایی که مردم دارند و بدرستی، عمده این اتفاقات را ناشی از فشارهای خارجی و تحرکات مخرب دشمنان می دانند، تحمل و صبر می کنند و همراهی دارند. این به معنای این نیست که این صبر و تحمل مردم به معنای رضایت از مشکلات تلقی کرده و یا منفعلانه عمل کنیم، بلکه باید هرکاری که می توانیم برای کاستن از مشکلات انجام دهیم. از جمله، کالاها و خدماتی با قیمتهای ترجیحی تأمین یا تولید می شود، باید با قیمت ترجیحی هم به دست مردم برسد؛ لذا باید توزیع کالاها را اصلاح کنیم.

 

وزیر کشور در ادامه به طرح کمکهای مومنانه و همچنین کمکهای ویژه و خاص دولت به مردم اشاره کرد و گفت: از طرف دولت حمایت هایی در قالب طرح های معیشتی یا کمکهای غیرنقدی و یا کمکهای نقدی اجرا شد که با استفاده ازشاخص های آماری و به صورت تطبیقی و مقایسه ای تهیه شود. اقدامات خوب بسیار زیادی در استان انجام شده است و این اقدامات محدود به حوزه های عمرانی نیست بلکه در حوزه اجتماعی، سیاسی و امنیتی اقدامات خوبی انجام شده است. بهمن امسال باید گزارش دقیق و درستی از اقدامات وزارت کشور به مردم ارائه دهیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر