کد خبر: 98061
A
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در دفاع از مصوبه مجلس:

دبیران احزاب نمی‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: این کمیسیون پیشنهاد کرده که برنامه‌های رئیس جمهور توسط حزب و جبهه داده شود نه این که دبیر کل یک حزب 20 نفره اعلام کاندیداتوری کند و این اقدام سیاسی خود را مبنای سابقه اعلام کند.

دبیران احزاب نمی‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس امروز (سه شنبه 2 دی ماه 99) در جلسه علنی اظهار داشت: هم اکنون 250 حزب و گروه سیاسی از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند و نمی‌توانیم این گونه در نظر بگیریم که دبیران کل احزاب هم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری امکان ثبت نامه داشته باشند؛ چراکه ممکن است 5 نفر جمع شده و درخواست مجوز از وزارت کشور برای تشکیل حزب داده باشند.

وی افزود: ما در بحث انتخابات اگر بخواهیم از ظرفیت احزاب و توانمندی‌های آنان استفاده کنیم، و کمیسیون شوراها پیشنهاد کرده است که برنامه‌های رئیس جمهور توسط حزب و جبهه داده شود نه این که دبیر کل یک حزب 20 نفره اعلام کاندیداتوری کند و این اقدام سیاسی خود را مبنای سابقه اعلام کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: تاکنون مناصبی که می‌توانند امکان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند در جه یک بوده است، لذا یک حزب 10 یا 20 نفره نمی‌تواند برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری به واسطه این که یک حزب سیاسی دارد اعلام کاندیداتوری کند.

جوکار خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه به دنبال محدود کردن انتخاب‌های مردم در انتخابات ریاست جمهوری نیستیم و همه ملت این حق را دارند که نامزد انتخابات شوند.

وی افزود: احزاب می‌توانند پشت سر یک کاندیدای ریاست جمهوری جمع شده و او را به مردم معرفی کرده و پاسخگوی عملکردش باشند، نه این که یک فرد را تبلیغ کرده و وسط کار اعلام کنند که آن رئیس جمهور متعلق به ما نیست.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر