کد خبر: 98108
A

تحلیل روزنامه جوان کذب از آب درآمد/ کرونای انگلیسی در کار نیست/ کار کار چینی ها بوده و هست!

کرونای انگلیسی، کلیدواژه جدیدی است که به نظر می رسد برخی از رسانه های خاص(!) این روزها با استفاده از آن سعی می کنند که بار را از روی دوش «چینی ها» بردارند و بر روی دوش اروپایی ها و به خصوص انگلیسی ها بگذارند.

تحلیل روزنامه جوان کذب از آب درآمد/ کرونای انگلیسی در کار نیست/ کار کار چینی ها بوده و هست!

به گزارش دیده بان ایران؛ کرونای انگلیسی، کلیدواژه جدیدی است که به نظر می رسد برخی از رسانه های خاص(!) این روزها با استفاده از آن سعی می کنند که بار را از روی دوش «چینی ها» بردارند و بر روی دوش اروپایی ها و به خصوص انگلیسی ها بگذارند.

روزنامه جوان به دنبال همین مطلب در شماره روز دوشنبه خودش با تیتر «کرونای انگلیسی» آمد، نوشت: «کرونای انگلیسی» با قدرت سرایت ۷۰ درصد بیشتر و کشندگی افزون‌تر، وحشت تازه در دل اروپا و جهان انداخته است، آن هم در روزگاری که مقامات غربی هنوز به کرونای موجود «کرونای چینی» می‌گویند و بی‌بی‌سی فارسی نیز در یک‌سال گذشته فراوان کوشید تا به جهان القا کند که منشأ اشاعه ویروس کرونا شهرستان قم در ایران و هواپیما‌های سپاه بوده است!

این روزنامه در ادامه مطلب خود با ابراز خوشحالی از شیفت کردن کرونای متولد چین بر روی انگلیس و غرب ادامه داد: واکنش غربی‌ها از آغاز انتشار کرونا به یک موضوع علمی، کاملاً غیرعلمی و خبیثانه بود. با آنکه در همان آغاز انتشار کرونا در چین، اثرگذاری این ویروس در اقتصاد چین بالطبع و به تبع آن در اقتصاد جهانی، موجب شد که عده‌ای از ناظران جهانی این ویروس را ساخته آزمایشگاه‌های بیولوژیک امریکا -که در اطراف چین مستقرند- بدانند و با آنکه چندی بعد گزارش‌هایی درباره مبدأ اولیه این ویروس در جایی غیر از چین، یعنی در امریکا (نیویورک) و اروپا (اسپانیا) منتشر شد، اما از همان آغاز غربی‌ها رویکردی سیاسی و غیرعلمی به این شیوع ویروس گرفتند و با پروپاگاندای رسانه‌ای خود در بدنام کردن «غیرغربی‌ها» سعی وافر کردند.


اما موضوع وقتی جالب می شود که مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گوی خود با خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد با رد تحلیل های روزنامه وابسته به سپاه درباره «کرونای انگلیسی» گفت:  احتمال می‌دهیم به دلیل اینکه این اواخر هم میزان مرگ و میر در کشور بالا رفته بود وجود همین ویروس جهش‌یافته باشد و در ماه‌های اخیر این را تجربه کرده بودیم؛ البته آنچه مشخص است این‌که ویروس جهش‌یافته انگلیسی در شدت بیماری تاثیر ندارد و بیشتر در قدرت سرایت تاثیرگذار است.

اظهارات خانم محرز در حالی مطرح می شود که رسانه های اصولگرا با نشان دادن نوعی غیرت ملی سعی می کنند که کشوری غیر از چین را مبداء ویروس کرونا معرفی کنند.

 

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر