کد خبر: 98162
A
اپوزیسیون ارمنستان:

نیکول پاشینیان باید استعفا دهد

صدها تن از حامیان اپوزیسیون ارمنستان در مقابل مقر دولت این کشور در ایروان چادر برپا کرده و فشارها بر نخست وزیر را برای برکناری افزایش داده‌اند.

نیکول پاشینیان باید استعفا دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ مخالفان نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان می‌خواهند او بابت سوءمدیریت و رسیدگی نادرست به شش هفته درگیری خونین در قره‌باغ که با آتش بس میانجی‌گرانه روسیه و دستاوردهای بزرگ برای جمهوری آذربایجان، پایان یافت، کناره گیری کند.

 

 گروه‌های اپوزیسیون روز سه شنبه همچنین تهدید کردند که دست به اعتصاب سراسری می‌زنند.

 

یکی از سیاستمداران اپوزیسیون گفت: ما این چادرها را در این مکان برپا کرده‌ایم و تا مادامی که مجبور باشیم اینجا می‌مانیم و می‌خوابیم. پاشینیان باید استعفا دهد.

 

روز شنبه، هزاران تن به رهبری نخست وزیر ارمنستان در ایروان به سمت قبرستان نظامی "یرابلور" راهپیمایی کردند تا یادبود سربازان کشته شده در جنگ شش هفته‌ای قره باغ را گرامی بدارند.

 

با وجود آنکه حامیان نخست وزیر ارمنستان قبرستان را پر کرده بودند، اما تصاویر منتشر شده نشان داد که منتقدان پاشینیان فریاد "نیکول، یک خائن است" سر می‌دادند.

 

پاشینیان که در مه ۲۰۱۸ نخست وزیر شده از کناره گیری امتناع می‌کند.

 

در این میان، رئیس جمهوری ارمنستان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و انتقال قدرت به دولت توافق ملی پیش از رای گیری شده است. پاشینیان نیز گفته که به این دلیل کناره گیری نمی‌کند چون تغییر در دولت باید از طریق انتخابات باشد. در همین حال، برخی از  طرفدارانش اعتراف کرده‌اند که برگزاری انتخابات زودهنگام امکان پذیر است.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر