کد خبر: 98207
A

معرفی منطقه ۴ تهران و محله های محبوب آن

شرقی ترین منطقه تهران، منطقه ۴ است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ که در تهران انجام شد جمعیت این منطقه ۹۱۹،۰۰۱ نفر ، شامل ۳۰۴،۱۶۹ خانواده (۴۵۷،۴۶۰ مرد) و (۴۶۱،۵۴۱ زن) اعلام شده است.

معرفی منطقه ۴ تهران و محله های محبوب آن

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شرقی ترین منطقه تهران، منطقه ۴ است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ که در تهران انجام شد جمعیت این منطقه ۹۱۹،۰۰۱ نفر ، شامل ۳۰۴،۱۶۹ خانواده (۴۵۷،۴۶۰ مرد) و (۴۶۱،۵۴۱ زن) اعلام شده است. محله های منطقه ۴ ، محله های پر طرفداری برای خرید و اجاره آپارتمان در تهران است. تعداد زیادی از محله های این منطقه هنوز بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده اند. این منطقه از سمت شمال با منطقه ۱ و از سمت جنوب با خیابان رسالت همسایه است. در ادامه این مطلب با این منطقه و محله های آن بیشتر آشنا می شوید.

محله های معروف در منطقه ۴ و شرق تهران 

تهرانپارس

پاسداران

ساقدوش

دروس

هروی

نارمک

اختیاریه

حکیمیه

شمس آباد

احتشامیه

مهران

استخر

نوبنیاد

اوقاف

فرجام

لویزان

صاحب الزمان

شریعتی

دلاوران

شهرک شریفی

قنات کوثر

 

در حال حاضر منطقه ۴ از ۹ ناحیه و ۲۰ محله تشکیل شده است. محله تهران پارس غربی پر جمعیت ترین محله، و محله کوهک به عنوان کم جمعیت ترین محله منطقه ۴ معرفی شده است.

 

ویژگی های منطقه ۴ تهران

  • دسترسی بسیار مناسب به مترو و اتوبوس های عمومی جهت رفت و آمدهای شهری
  • داشتن بافت قدیمی در بیشتر محله ها
  • وجود کارگاه های کوچک تولیدی و تعمیرگاهی
  • وجود مراکز علمی و دانشگاه ها 

 

محله تهرانپارس

یکی از محبوب ترین محله های شرقی در تهران، محله تهران پارس است. این محله از سمت شمال به بزرگراه بابایی، از سمت جنوب به بزرگراه رسالت و از غرب به بزرگراه باقری محدود می شود. بافت محلی تهرانپارس ترکیبی از آپارتمان های نوساز و قدیمی است. دسترسی و رفت و آمد به این محله هم از طریق وسایل حمل و نقل عمومی و هم وسیله شخصی بسیار راحت است. این محله به دو قسمت تهرانپارس غربی و تهرانپارس شرقی تقسیم می شود. 

حکیمیه

این محله یکی از شرقی ترین محله های تهران است که آب و هوای بسیار مطلوبی هم دارد. امنیت این محله نسبتا بالا است و امکانات رفاهی و تجاری بسیار خوبی هم در آن مهیا است. از جمله خیابان های مهم در حکیمیه می توان به: خیابان احسان، خیابان چمن آرا، خیابان ارکیده، خیابان فرهنگ، خیابان پگاه ، خیابان پیام اشاره کرد. اگر برای خرید خانه در شرق تهران به دنبال یک محله خوش آب و هوا هستید، محله حکیمیه می تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

نارمک

محله نارمک، یک محله خوش مسیر در شرق تهران است. این محله به علت داشتن میدان های متعدد به محله صد میدان هم معرف است. یکی از ویژگی های مثبت این محله بعد از دسترسی شهری بسیار خوب، وجود فضای سبز گسترده است. بافت این محله نسبتا قدیمی است. سطح قیمت خرید خانه در این محله متوسط رو به بالا است. محله نارمک، از شرق با بزرگراه باقری، از سمت غرب با بزرگراه امام علی، از شمال با بزرگراه تهران-کرج و از سمت جنوب با تهران نو، نیرو هوایی و نظام آباد همسایه است. 

شمیران نو

شمیران نو یکی از محله های قدیمی در شمال شرق تهران است که از شمال به جنگل لویزان، از جنوب به خیابان شهید صبوری، از غرب به دیوار نیروی دریایی و از شرق به نارمک شمالی و خیابان هنگام محدود می شود. در گذشته این محل ، محل تفریح افراد مرفه بوده. نزدیکی این محله با پارک جنگلی لویزان سبب شده تا این منطقه آب و هوای مناسبی داشته باشد.

هروی

هروی یک محله قدیمی در منطقه ۴ تهران است که با محله های شمس آباد و پاسداران همسایه است. بافت قدیمی در این محله کم تر به چشم می خورد و از مکان های قدیمی این محله می توان به باغ هروی یا عمارت عین الدوله اشاره کرد. همچنین میدان هروی یکی از مشهور ترین میدان های شهر تهران است. همچنین دسترسی این محله به پارک ها و مراکز خرید و درمانی و سایر نقاط شهر آسان می باشد.

قنات کوثر

این محله از شمال به بزرگراه بابایی، از جنوب به بزرگراه زین الدین، از غرب به پارک لویزان و شهرک گلستان و از شرق به بزرگراه باقری منتهی می شود. در گذشته این محله قنات های بسیاری داشته است که زمین های اطراف آن را سیراب می کرد. ساخت و ساز در این محل از اواخر دهه ۵۰ آغاز شد. قنات کوثر دارای بافتی جدید با خیابان های منظم می باشد. قسمت های شمالی این محله را شهرک امید می گویند. این محله در گذشته گسترده تر بود تا این که با احداث اتوبان باقری بخشی از شرق آن جدا شد.

پاسداران

پاسداران یکی از محله های شمالی پایتخت است که در منطقه ۴ تهران واقع شده است. خرید آپارتمان در پاسداران سطح قیمت بالایی دارد. این محله خارج از محدوده طرح ترافیک است و مشکلی از جهت رفت و آمد ندارد. دسترسی به این محله نسبتا راحت است و از طریق اتوبان های صدر و زین الدین و شهید بابایی امکان پذیر می باشد.

لویزان

لویزان محله ای در شمال شرق تهران است که از دهکده های شمیران بوده. در محله لویزان بافت قدیمی و نوساز در کنار هم دیده می شود. باغ پرندگان لویزان یکی از جاذبه های اصلی این منطقه محسوب می شود.

 

ایستگاه های مترو منطقه ۴ تهران

متروی تهرانپارس

متروی خواجه عبدالله انصاری

متروی شهید زین الدین

متروی حسین آباد

متروی هروی

متروی علم و صنعت

متروی سرسبز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر