کد خبر: 98211
A

اسرائیل و مراکش در حضور داماد ترامپ، پیمان عادی‌سازی روابط را رسما امضا کردند+عکس

مراکش و اسرائیل روز سه‌شنبه و همزمان با فرود نخستین هواپیمای تجاری از مبدا اسرائیل در فرودگاه رباط، پیمان عادی‌سازی روابط میان دو کشور را امضا کردند. بیانیه شناسایی اسرائیل و عادی‌سازی روابط میان دو کشور از سوی سعدالدین عثمانی نخست وزیر و در حضور «امیرالمومنین»، محمد ششم پادشاه مراکش امضا شد.

اسرائیل و مراکش در حضور داماد ترامپ، پیمان عادی‌سازی روابط را رسما امضا کردند+عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مراکش و اسرائیل روز سه‌شنبه و همزمان با فرود نخستین هواپیمای تجاری از مبدا اسرائیل در فرودگاه رباط، پیمان عادی‌سازی روابط میان دو کشور را امضا کردند.

بیانیه شناسایی اسرائیل و عادی‌سازی روابط میان دو کشور از سوی سعدالدین عثمانی نخست وزیر و در حضور «امیرالمومنین»، محمد ششم پادشاه مراکش امضا شد.

روز سه‌شنبه نخستین پرواز تجاری از مبدا رژیم صهیونیستی در فرودگاه بین‌المللی رباط فرود آمد. جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، حضور داشتند

مراکش پنجمین کشور عربی است که با شناسایی اسرائیل، با این کشور رابطه دیپلماتیک برقرار می‌کند. اسرائیل از ماه اوت و با میانجیگری رئیس جمهوری ایالات متحده با امارات عربی متحده و بحرین رابطه برقرار کرد. پیش از مراکش، سودان هم برای عادی‌سازی با اسرائیل اعلام آمادگی کرده بود.

ایالات متحده آمریکا، در قبال شناسایی اسرائیل از سوی مراکش، حاکمیت این پادشاهی شمال آفریقا بر صحرای غربی، منطقه تحت نفوذ جبهه آزادیبخش خلق پولیساریو را به رسمیت شناخت.

773x435_cmsv2_03b0dca2-3e7c-5479-9dc5-292b40f4387e-5221500

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر