کد خبر: 98246
A

مصوبه مجلس درباره شرط «رجل سیاسی» شبهه‌انگیز است

شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران با ابراز تاسف از برخی تغییرات در قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس یازدهم، محدود شدن امکان نامزدی رجل سیاسی -اعم از زنان و مردان- در انتخابات ریاست جمهوری را شبهه‌انگیز توصیف کرد.

مصوبه مجلس درباره شرط «رجل سیاسی» شبهه‌انگیز است

به گزارش دیده بان ایران، در جلسه آنلاین شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی،  اعضا ضمن انتقاد از برخی بخش‌های مصوبه اخیر مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری، بررسی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ را به تعیین تکلیف نهایی این مصوبات موکول کردند.

در این جلسه که به ریاست محسن هاشمی برگزار شد، مصوبات اخیر مجلس درباره شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران نسبت به تصویب مواردی که به محدود شدن امکان نامزدی رجل سیاسی -اعم از زنان و مردان- در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، را شبهه‌انگیز خواندند و این مصوبات را گامی به سوی انتخاباتی یک طرفه و با حداقل مشارکت دانستند و ابراز امیدواری کردند که این روند از سوی شورای نگهبان اصلاح شود.

در ادامه مقرر شد که ادامه بررسی نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به بعد از تعیین تکلیف نهایی مصوبه مجلس موکول شود.

 

در ادامه این جلسه شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران، نماینده حزب در شورای هماهنگی اصلاحات توضیحاتی درباره روند تصمیم‌گیری سازوکار نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان ارائه کرد.

یدالله طاهرنژاد نایب رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به ورود قانون جدید احزاب به مساله ائتلاف‌ها و تبعات آن بر فعالیت‌های جبهه‌ای، از طرح مواردی جهت اصلاح این سازوکار خبر داد و یادآور شد که این مصوبه طبق متن آن پس از تایید قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

پس از آن، اعضای شورای مرکزی به بررسی ابعاد نهاد پیشنهادی اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان پرداختند و کلیات مصوبه شورای هماهنگی اصلاحات را مورد تایید قرار دادند. اعضا با این حال، نسبت به کارکرد این نهاد در انتخابات شوراها ابراز تردید کردند.

 

امیر اقتناعی معاون استان‌های دبیرکل کارگزاران سازندگی ایران گزارشی از نظرات دبیران اول استان‌های حزب درباره نهاد پیشنهادی اجماع‌ساز ارائه کرد.

وی با اشاره به تجربه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات، حضور احزاب کوچک و بدون دفاتر استانی در نهاد اجماع‌ساز را مایه دلزدگی بدنه اصلاحات و تنزل شایسته‌سالاری در انتخاب لیست‌های انتخاباتی دانست.

در نهایت شورای مرکزی، کمیته سیاسی حزب را مکلف کرد که امکان‌های جدید ائتلاف برای انتخابات شوراهای شهر در سال آینده را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به جلسه آتی شورا ارائه کند.

همچنین محمد عطریانفر رییس کنگره حزب کارگزاران سازندگی ایران گزارشی از انجام روند تصمیم‌گیری درباره کنگره سالیانه حزب ارائه داد و از تعامل خوب با وزارت کشور برای برگزاری کنگره به صورت آنلاین و همچنین تکمیل نرم‌افزار اخذ رای و آزمایش موفق آن خبر داد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر