کد خبر: 98330
A

نماینده مجلس: FATF برای ما هیچ سودی ندارد

نماینده شیراز در مجلس گفت: پیوستن به FATF با توجه به وضعیت فعلی آن که ما تعهداتمان را انجام دهیم ولی دسترسی به بازارهای بین المللی نداشته باشیم، نه تنها برای ما سودی ندارد، بلکه زیانبار است.

نماینده مجلس: FATF برای ما هیچ سودی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن ایران به کنوانسیون‌های FATF با وضعیت فعلی که ما بخواهیم به تعهداتمان عمل کنیم ولی هیچ تضمینی برای دستری ما به بازارهای بین المللی وجود نداشته باشد برای ما فایده‌ای ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط تحریمی که ما در آن قرار داریم، پیوستن به FATF باعث می‌شود راه‌های دور زدن تحریم‌ها در اختیار دشمن قرار بگیرد و نه تنها پیوستن به این کنوانسیون‌ها برای ما فایده‌ای ندارد بلکه زیانبار هم هست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بنا باشد ما به کنوانسیون‌های FATF بپیوندیم و هیچ حق تحفظی برای ما وجود نداشته باشد، پیوستن به این کنوانسیون‌ها بی‌فایده و حتی دارای هزینه و خسارت است.

قادری خاطرنشان کرد: مجلس پیش از این نظرش را در باره پیوستن به این کنوانسیون‌ها اعلام کرده و حال کار رسیدگی به این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال انجام است.

وی در پایان گفت: پیوستن به کنوانسیون‌های FATF زمانی برای ما مفید خواهد بود که ما در قابل انجام تعهداتمان بتوانیم به صورت قعطی از امتیازات آن نیز برخوردار باشیم، نه آنکه انجام تعهدات از جانب ما قطعی باشد و ما نتوانیم به بهانه‌های واهی از مزایای آن استفاده کنیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر