کد خبر: 98347
A

موسوی لارگانی: فروش ۹۵ هزار میلیارد تومانی اموال دولتی در بودجه 1400 چوب حراج زدن به دولت است

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه فروش ۹۵ هزار میلیارد تومان از اموال دولتی در بودجه 1400 چوب حراج زدن به اموال دولت است، گفت: در سال گذشته فقط فروش ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال دولت محقق شده که آن هم به طور صحیح و در مسیر درست صورت نگرفته است.

موسوی لارگانی: فروش ۹۵ هزار میلیارد تومانی اموال دولتی در بودجه 1400 چوب حراج زدن به دولت است

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه شده از سوی دولت به مجلس، اظهار داشت: درآمدهایی که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته، تخیلی است و بسیاری از آن در عملا غیرقابل تحقق است.

وی افزود: در 2 الی 3 سال اخیر که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تشدید یافته فروش نفت کاهش داشته است و این فشارها و تهدیدها نه تنها وجود دارد بلکه تشدید هم شده است پس برای ما سوال است که چرا دولت علی رغم محقق نشدن فروش یک میلیون بشکه نفت در بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

موسوی لارگانی یادآور شد: تصور آقای روحانی و تیم او در دولت این است که با رفتن ترامپ و بر روی کار آمدن بایدن شاید سبب تحول و دگرگونی در روابط بین دو کشور شود و از این حیث بتواند نفت را به وفور صادر کند اما مگر قرار بر این نبود که ما به جای صادرات نفت خام فرآورده‌های نفتی را صادر کنیم؟

عضو هیئت رئیسه مجلس  تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها بر بستن چاه‌های نفت تاکید داشتند ما باید برای فرآورده های نفتی پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه ها را توسعه دهیم اما متاسفانه بروکراسی‌های اداری جلو تحقق بخشیدن به این مهم را سد کرده‌اند و بانکها نیز به جای حمایت به دنبال سودهای بادآورده هستند.

وی با بیان اینکه ما به راحتی می توانیم محصولات پتروشیمی را صادر کنیم، گفت: محصولات پتروشیمی جزو تحریم های غضمانه دشمن نیست و ما می توانیم با توسعه هر چه بهتر پالایشگاه ها و پتروشمی به سرعت محصولات خود را هم شدت ببخشیم و هم با کیفیت‌تر کنیم.

موسوی لارگانی به میادین مشترک نفتی و گازی بین ایران و برخی از کشورهای عربی اشاره کرد و یادآور شد: الان کشورهای حاشیه خلیج فارس به وفور از میادین مشترک نفتی بهره برداری می کنند و ما نیز باید بهره برداری و سرمایه گذاری بروی میادین مشترک گازی و نفتی را افزایش بدهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس می گوید که دولت در بودجه ۱۴۰۰ تصریح داشته که ۹۵ هزار میلیارد تومان از اموال دولتی را واگذار کند و این غیر ممکن است چرا که فقط فروش ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال دولت در سال گذشته محقق شده است که ان هم به طور صحیح و در مسیر درست صورت نگرفته است و البته فروش ۹۵ هزار میلیارد تومان از اموال دولتی در بودحه 1400 چوب حراج زدن به اموال دولت است.

وی گفت: اگر خوشبینانه هم به لایحه بودجه  1400نگاه کنیم باز 300 هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد بنابراین تصور محقق شدن بودجه غیر ممکن است. مجلس از دولت خواسته که خودشان این لایحه بودجه را اصلاح کنند که هنوز اصلاحی صورت نگرفته است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر