کد خبر: 98436
A

مراسم سالگرد شهید سلیمانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: مراسم سالگرد شهید سلیمانی در روز ۱۲ دی ماه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد که شخصیت‌های داخلی و مهمانان خارجی حضور خواهند داشت و به سخنرانی خواهد پرداخت.

مراسم سالگرد شهید سلیمانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین امیر عبداللهیان  پیش از ظهر امروز، هفتم دی‌ماه ۹۹ در نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید سردار "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" با اشاره به تقارن شهادت سردار سلمانی با شهادت حضرت فاطمه اظهار داشت: علی رغم تلاش هایی که سرکار خانم زینب سلیمانی برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار انجام انجام می دهد اما اغلب برنامه‌ها به صورت مردمی در حال برگزاری است که با حضور همه اقشار مردمی از کارگران، فرهنگیان، کارمندان و همچنین ورزشکاران و هنرمندان از برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به دیدار خانواده سردار سلیمانی با رهبری افزود: برنامه امروز به عنوان شروع برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی است. برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که روز ۲۷ دی‌ماه  در سالروز سخنرانی مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی و نیروی قدس به عنوان سربازان بدون مرز، نقطه عطف مراسم‌ها باشد.  

عبداللهیان اضافه کرد: همایش ها و مراسم های مختلفی در سطح بین المللی دیده شده است که ویژگی همه آنها مردمی بودن آن است. همچنین مسابقات هنری نیز برگزار خواهد شد. مهمترین آنها مرد میدان است که در آدرس سایت شهید سلیمانی وجود دارد.

مشاور رئیس مجلس گفت: از ابتکارات زیبایی که در به صورت مجازی به عنوان کمک مومنانه برگزار شد ۲ هزار نفر از زندانیان قتل غیر عمد با این کمک‌های مومنانه آزاد خواهد شدند که مرحله دوم و سوم آن نیز انجام خواهد شد. ابتکار خوب سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افتتاح رادیو مقاومت نیز قابل تقدیر است. همچنین از همه رسانه‌هایی که در پوشش و انعکاس خوب مکتب سلیمانی به نسل جوان و نسل‌های آینده لاش های ارزشمندی  انجام دادند تشکر و خدا قوت ویژه دارم.

وی خاطرنشان کرد: در روز ۱۲ دی ماه یک همایش خاص و به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد که شخصیت‌های داخلی و مهمانان خارجی حضور خواهند داشت و به سخنرانی خواهد پرداخت. باتوجه برای اینکه محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. این مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد. همچنین در زادگاه سردار سلیمانی در استان کرمان برنامه متنوعی به مدت ۱۰ روز تدارک دیده شده است که باز محور و تمرکز این برنامه ها مهم مردمی بودن آنها است. در عین حال بر روی سایت soleimani.ir می توان به صورت آنلاین و به صورت ۳۶۰ درجه زیارت این شهید را انجام داد.

دستیار ویژه رئیس مجلس درباره پیگیری‌های قضایی مجازات عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی تصریح کرد: به شش کشو دستور قضایی داده شده است که قوه قضایی آن را دنبال می‌کند و در پرونده آنها با دقت و حساسیت متهمین آمریکایی از ۴۵ به ۴۸ نفر افزایش پیدا کردند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صدور حکم قضایی و اقدامات قوی و تاثیرگذار قضایی در این مسئله باشیم و طبعاً موضوع انتقام‌سخت موضوعی است که در دستور کار جدی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. 

وی ادامه داد:  موضوعی که در زمان خودش به شیوه چند سیلی مقتدرانه مردمی و نظامی به صورت آمریکا زده شده است.

وی ادامه داد: بازپرس و مقام قضایی ویژه ارتباط موثر را با مقامات عراقی گرفته‌اند و اقدامات مشترک انجام شده است اما اقدامی که انجام شده است قوه قضاییه اصرار دارد که این پرونده بدون هیچ خدشه‌ای به مجامع قضایی ارائه شود به همین منظور با حساسیت زیادی آن را دنبال می‌کنند.

امیرعبدالهیان بیان داشت: فراخوان اصلی با عنوان "روایت مرد میدان" در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است که هم از طریق فضای مجازی و هم از طریق تلفن گویا افراد می‌توانند دلنوشته‌های خودشان را به صورت صوتی، عکس روایت یا به هر شکل دیگر آن را در اختیار مدیران اصلی  سایت soleimani.ir قرار دهند. همچنین صدها مستند تولید شده است از جمله مستندی که اقدامات خارق‌العاده سردار سلیمانی را نشان داده است مستندهایی  به نام "آمرلی"، ۳۶۰ درجه و مستند دیگری  که در مورد شخصیت ابومهدی المهندس است. 

وی با اشاره به حساسیت بنیاد سردار سلمانی برای حفظ خاطرات سردار سلیمانی، اظهار داشت: بنیاد سردار سلیمانی با حساسیت خاصی موضوع مکتب سلیمانی و جلوگیری از تحریف اندیشه‌های سردار سلیمانی را دنبال می‌کنند. به همین منظور اولین زندگی‌نامه خودنوشت سردار سلیمانی همزمان با سالگرد ایشان منتشر خواهد شد. این زندگی نامه  که از درون خاطرات و دست نوشته‌های سردار سلیمانی با عنوانی که برگرفته شده از دست‌نوشته‌های  ایشان است با نام "از چیزی نمی ترسیدم" منتشر خواهد شد. سردار سلیمانی خاطراتشان را از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۷ نوشته‌اند که به هفت زبان از جمله اسپانیولی، اردو، فرانسوی و انگلیسی در دست انتشار است.

امیرعبداللهیان برنامه‌ها و ابتکارات مردمی و نقل خاطرات و تمرکز بر اندیشه مقاومتی سردار سلیمانی می‌تواند در نسل آینده در داخل کشور، سطح منطقه و جهان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه گرامی داشت سردار سلیمانی موضوعی روتین و تکراری نخواهد بود، اظهار داشت: در جزییات برنامه‌های های تدارک دیده شده، خواهید دید که ابعادی از زوایای مختلف نقشی که سردار سلیمانی در تبیین انقلاب اسلامی و در ایفای ماموریت خودش که در داخل تامین امنیت ملی کشور بود اما چون امنیت ملی ما با امنیت منطقه‌ای پیوند خورده است، تلاش سردار در آن سوی مرزها برای تضمین هر چه بیشتر امنیت کشورمان از مهمترین نکات بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به خاطره‌ای از شهید سلیمانی در موضوع مذاکره ادامه داد: سردار سلیمانی یک شخصیت چند بعدی داشت. ما بزودی و پس از اینکه بایدن به عنوان پیروز نهایی بر کاخ سفید رفت، در کشور با یک صدای بلندی مطالبه موضوع مذاکره با آمریکا در بعصی از رسانه‌ها و محافل مواجه هستیم. علی رغم اینکه سردار سلیمانی یک ژنرال و نظامی بود و همواره به روش‌های نظامی می‌اندیشید، اما او در کنار این موضوع همیشه میدانست در کنار پیچیدگی های جهان معاصر همواره با ابزار نظامی هدفی را پیش برد، لذا از دیپلماسی به بهترین وجه خودش استفاده می‌کرد و به همه ظرفیت‌های موجود توجه داشت.

وی با بیان اینکه یکی از توجهات و ویژگی سردار سلمانی، توجهی  بود که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با خانواده سردار به آن اشاره کردند، این بود که به دشمن اعتماد نکنید،  افزود: زمانی که با جمعی از دوستان در سال ۱۳۸۶ برای مذاکره ایران عراق و آمریکا به بغداد میرفتیم، مدیریت این مذاکرات در بعد نرم‌افزاری در اختیار سردار سلمانی بود. سردار ماموریت تامین امنیت حداکثری ایران و کمک به امنیت عراق در حیطه مسئولیتش بود اما بعد از اینکه به درخواست دوستان عراقی مذاکره سه جانبه‌ای باشد، سردار سلیمانی نه تنها مخالف مذاکره نبود، بلکه به ظرایف توجه داشت. از جمله ظرایفی که ایشان به آن توجه می‌کرد این بود که "توجه داشته در حال مذاکره با دشمن هستید و دشمن به دنبال تامین منافع ما نیست. اما برای اتمام حجت بگذارید دوستان عراقی رفتار امریکایی ها در میز مذاکره را نیز ببینند و بی منطقی و بی استدلالی آمریکا را شاهد باشند.

زمانی که من معاون آقای ظریف  بودم و آقای ظریف در حال انجام مذاکرات هسته‌ای در لوزان بودند. از  قدم زدن آقای ظریف و "جان کری" وزیر خارجه وقت آمریکا، تصاویری منتشر شده بود، سردار سلیمانی با من تماس گرفتند، اول کنایه ای به من زدند و بعد گفتند که با آمریکایی ها قدم میزنید؟ از من خواستند که پیامی را به آقای ظریف برسانم.

امیر عبداللهیان اضافه کرد: ایشان می‌خواست توجه‌ای را به دستگاه دیپلماسی بدهد که نمیتوان اعتماد کرد. ایشان گفتند که اسنادی به دست آورده ایم که زمانی که موصل به دست داعش سقوط کرد، چند هواپیمایی غول پیکر آمریکایی در موصل فرود آمده اند و از یکی از این هواپیما ها ژنرالهای امریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز به استقبال انها می آیند و ۵ ساعت در سالن وی ای پی انها مذاکره می‌شود. جزییات این مذاکرات و فایل آن در اختیار سردار بود و در تمام مدت مذاکره سلاح‌های پیشرفته و لجستیکی امریکایی ار هواپیماها در حال تخلیه شدن و انتقال به داعش بود. سردار می‌خواستند این توجه را بدهند که دشمن قابل اعتماد نیست.

وی اظهار داشت: من بلافاصله از طریق سیستم امن خودمان مطالب را به آقای ظریف انتقال دادم و آقای ظریف نیز این موضوع را به طرف امریکایی گفتند و طلبکاری کردند اما پاسخ‌های مبهم از مقام آمریکایی گرفتند.

وی در پایان افزود: ایران اقدامات دشمنان را به خوبی رصد میکند و هیاهوها و مانورهای سیاسی امنیتی و نظامی انها تاثیر بر برنامه های مقتدرانه ما ندارد و ما بر سر امنیتمان به هیچ کسی شوخی نداریم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر