کد خبر: 98471
A

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: شاید مجبور شویم واکسن ارزان بخریم!

بخت آبادی عضو کمیسیون بهداشت: بهتر است واکسن کرونا از یک شرکت معتبر مانند شرکت‌های آمریکا و انگلیس خریداری شود اما به دلیل اینکه واکسن کشور‌های دیگر ارزان‌تر است، این احتمال وجود دارد که از سایر کشورها خریداری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: شاید مجبور شویم واکسن ارزان بخریم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همایون سامه یح بخت آبادی در پاسخ به اینکه بعد از خرید اولین محموله واکسن کرونا مجدداً این اقدام تکرار خواهد شد یا خیر و ایران باز هم واکسن خریداری می‌کند؟گفت: صحبت اولیه براین اساس است که تعدادی واکسن برای افرادی نظیر کادر درمان که ارجح هستند، وارد شود و استفاده کنند. چرا که در حال حاضر این افراد در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: با ۲۲۰ میلیون یورویی که بانک مرکزی اعلام کرده برای خرید واکسن کرونا اختصاص داده، می‌توان ۵ میلیون واکسن وارد کرد. با توجه به اینکه هر فرد باید دوبار واکسن را دریافت کند، از این تعداد واکسن وارداتی ۲ میلیون به کادر درمان تخصیص پیدا می‌کند و مابقی هم برای سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، استفاده می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه ایران از کدام کشور واکسن‌های کرونا را خریداری می‌کند؟ خاطرنشان کرد: بهتر است واکسن کرونا از یک شرکت معتبر مانند شرکت‌های آمریکا و انگلیس خریداری شود اما به دلیل اینکه واکسن کشور‌های دیگر ارزان‌تر است، این امکان وجود دارد که از سایر کشورها خریداری شود.

 

منبع: آنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر