کد خبر: 98493
A

ترور شهید سلیمانی با تحریک اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها انجام شد

حسن نصرالله دبیرکل حزب لله لبنان ترور سردار سلیمانی را یک طرح سه گانه آمریکایی و صهیونیستی و سعودی دانست و عامل اصلی این جنایت را شخص ترامپ دانست

ترور شهید سلیمانی با تحریک اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها انجام شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»  و روزهای پایانی سال 2020 ، آغاز سال نو میلادی  را به مردم  لبنان و منطقه تبریک گفته و تاکید کرد که  سفر وزیر جنگ آمریکا به منطقه احتمالاً پیامی از سوی رئیس جمهور آینده آمریکا برای رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه مصاحبه تلویزیونی با شبکه المیادین  تاکید کرد که رسانه‌های دشمن به دنبال ایجاد جنگ روانی در منطقه هستند.  وی تاکید کرد که برخی اطلاعات وجود دارد مبنی بر اینکه یک زیر دریایی رژیم صهیونیستی وارد منطقه شده است که البته این اطلاعات هنوز تایید نشده، ما این اطلاعات را رد یا تایید نمی‌کنیم. اما اگر این اطلاعات درست باشد می‌تواند یک گام بزرگ در منطقه باشد.

بن سلمان طرح ترور رهبران مقاومت را مطرح کرد

 دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تهدید‌هایی که مبنی بر ترور  وی صورت گرفته باشد اظهار داشت: این تلاش‌ها طبیعی است و من از مدتها پیش در این فضا زندگی کرده‌ام.  آمریکایی‌ها در روزهای قبل از برپایی انتخابات نیاز به برگ برنده‌هایی برای خود داشتند  و تصور می‌کردند که با تهدید من می‌توانند برگ برنده‌ای در این انتخابات برای خود دست و پا کنند. این استراتژی به حضور یا عدم حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید ارتباطی ندارد و این استراتژی دائمی آمریکایی‌ها و هدف اسرائیلی‌ها است.

 وی تاکید کرد که تنها خودش هدف این حملات تروریستی قرار ندارد و برخی فرماندهان و رهبران مقاومت نیز هدف قرار دارند.

سید حسن نصرالله افزود که عربستان سعودی نیز از مدتها پیش  به ترور من فکر می‌کرد و اطلاعات دقیقی وجود دارد که سعودی ها دست کم از دوره جنگ یمن تلاش گسترده‌ای را برای ترور من در پیش گرفته اند.  محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در سفری که به آمریکا داشت طرحی مبنی بر ترور تعدادی از رهبران مقاومت را مطرح کرده بود. البته آمریکایی‌ها این ماموریت را به روی دوش صهیونیست‌ها انداختند و سعودی‌ها  نیز اعلام کردند که  در صورتی که اسرائیلی‌ها بتوانند سیدحسن نصرالله را ترور کنند تمام هزینه‌های جنگ های آنها را خواهند پرداخت.

سعودی‌ها رفتار عاقلانه‌ای در منطقه ندارند

 دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که این اطلاعات از چندین کشور به دست ما می رسید.  به نظر می‌رسد که سعودی‌ها رفتار عاقلانه ای در منطقه ندارند همین جنگ یمن نشان دهنده این رفتار غیرعاقلانه است. آنها در کدام آرمان ،عقلانیت را دنبال می کنند؟ آنها نهایت قرار بود جنگ یمن را 100 روزه به پایان برسانند.  سعودی ها با تمامی جنبه‌های مقاومت در طول محور مقاومت مشکل دارند.  آنها با جنایت های آمریکا و اسرائیل شریک هستند و همه این را می‌دانند که افکار داعشی و افکار افراطی و وهابی از سوی آنها تغذیه می شود.  آنها هنوز هم در دادگاه محاکمه می شوند، هزاران نفر از سعودی ها در عراق عملیات انتحاری انجام دادند و مردم بی گناه را به خاک و خون کشیدند. آن ها مساجد و حسینیه ها و کلیساها و بازار ها را از روی کینه و نفرتی که داشتند هدف حملات تروریستی خود قرار دادند.

 سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که سعودی‌ها تصور می‌کنند با پول خود می توانند تمامی جنایت‌های خود را دنبال کنند. آنها تصور می کنند که می توانند با پول خود و بازسازی مناطق تخریب شده و پرداخت برخی غرامت ها به مردم اقدامات تروریستی خود را جبران کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر