کد خبر: 98501
A

پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف: فعالیت جامعه روحانیت و شورای ائتلاف موازی‌کاری نیست

دبیر شورای ائتلاف تاکید دارد فعالیت همزمان شورای ائتلاف و جلسات جامعه روحانیت مبارز در شرایط فعلی موازی‌کاری نیست و تعامل بین این ۲ نیز بالاست.

پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف: فعالیت جامعه روحانیت و شورای ائتلاف موازی‌کاری نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به حدی از نتیجه کار انتخابات مجلس یازدهم و بستن لیست واحد راضی بود که هنوز لیست مجلسش در بهارستان مستقر نشده، خبر داد برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آستین بالا زده است. اما ورود جامعه روحانیت مبارز به سازوکار انتخاباتی و میزبانی این تشکل سنتی و سیاسی برای جلسات وحدت اصولگرایان نشان داد که گویا رضایت همه تشکل‌های اصولگرا از شورای ائتلاف به یک میزان نیست.

پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اما در گفت‌و‌گویی می‌گوید شورای ائتلاف و جامعه روحانیت مبارز رقیب هم نیستند.

او در این باره گفت: تعامل بین شورای ائتلاف و جامعه روحانیت بالاست، این مسائل در انتخابات امر جاری و ساری است و از رویه‌های طبیعی انتخاباتی است.

دبیر شورای ائتلاف ادامه داد: در انتخابات گذشته هم برای رسیدن به ائتلاف و وحدت راه پرپیچ‌وخمی را طی کردیم اما موفق شدیم. در جمنا هم اختلاف‌نظرهای درون گفتمانی وجود داشت، اما بالاخره با اقناع‌سازی و منطق، کار به نتیجه واحد رسید. کار انتخابات همین است، این‌طور نیست که شب بخوابیم و صبح وحدت کنیم، باید برای منطق‌ها بحث کرد.

سروری در مورد این موضوع که در صورت تفاوت بین کاندیدای نهایی شورای ائتلاف و کاندیدای شورای وحدت که با میزبانی جامعه روحانیت تشکیل شده، تصمیم شورای ائتلاف چه خواهد بود توضیح داد: در حال حاضر که روند عادی است، اما از الان نتیجه معلوم نیست. اگر چنین اتفاقی رخ داد، در شورای ائتلاف تصمیم می‌گیریم که چه کنیم.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر آیا نگاه رقیب و موازی به جامعه روحانیت ندارید، گفت: نه، از اساس توافق ما همین بوده است که جریانات ظرفیت‌سازی خود را بکنند و در عین حال مباحث وحدت را جلو ببرند.

سروری درباره انتقاد جامعه روحانیت مبارز و اظهارات مصباحی‌مقدم درباره لیست بستن شورای ائتلاف در انتخابات اسفند ۹۸ گفت: من از این دلخوری بی‌اطلاع هستم، از خود آقای مصباحی‌مقدم بپرسید که انتقاد دارند.

او ادامه داد: هرگز از طرف جامعه روحانیت یا از طرف شخص ایشان با شورا یا حداقل با بنده بحث گلایه و دلخوری و انتقاد پیش نیامد و این مباحث تنها رسانه‌ای شده است.

سروری خاطرنشان کرد: اساساً ائتلاف این نیست که خواسته گروه‌های مختلف صد درصد انجام شود، ائتلاف وحدت مبتنی بر تنزل خواسته‌هاست و ماهیت کار ائتلاف این است. ممکن است گروه‌ها به نقطه‌ای مشترک برسند اما صد در صد خواسته‌هایشان تامین نشده باشد؛ مثلاً ۸۰ درصد توافق می‌شود، اما دلخوری‌ها بر سر ۲۰ درصد باقی است که آن هم طبیعی است.

دبیر شورای ائتلاف  در پایان گفت: وحدت مبتنی بر انعطاف است و گروه‌ها و کسانی که می‌خواهند ائتلاف کنند باید بپذیرند تحقق صددرصدی خواسته‌هایشان ممکن نیست و باید به درصدی از خواسته‌هایشان رضایت دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر